16-03-2016 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu 16-03-2016 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

16-03-2016

Blijf op de hoogte en volg Sandra

17 Maart 2016 | Oeganda, Kampala

Een nieuwe dag in dit warme, maar mooie Oeganda. Vandaag was ik zowaar in 1x goed gelopen naar het ziekenhuis toe. Ontbijt bestond uit een boterham met pindakaas, hoewel dat prima te doen is heb ik er een eeuwigheid over gedaan om het naar binnen te werken. Nog niet zoveel trek, denk door het warme weer. Het is eigenlijk 15 min lopen, maar ik deed er 20 min over, want ik moest oversteken. Naast me liep een 2 jarig kind zelfstandig de weg over en ik had de neiging om te vragen of hij me aan de hand mee kon nemen.. maar ik ben aan de overkant gekomen!
In het ziekenhuis aangekomen naar de ‘briefing’ gegaan die met alle dokters en verpleegkundige worden bijgewoond. Wat handig was is dat ik in mijn korte broek naar een zeer streng christelijk ziekenhuis ga en om mij heen iedereen een jurk aan heeft.. top.. Na de briefing weer terug naar mijn kamer om een lange broek te halen en de dag in het ziekenhuis begon. Ik heb de verpleegkundige en artsen kunnen vragen naar de zorg rondom Diabetes, dus daar heb ik een goed beeld van. Ook heb ik 2 patiënten kunnen en mogen interviewen, dus dat gaat gelukkig goed.
Het ziekenhuis is wel vol met kennis, maar ook vol met bacteriën. Het is overal eigenlijk wel verroest en de dakplaten zijn voorzien van waterschade. Ik heb ook een les bijgewoond van 4 Intensive Care Neonatologie verpleegkundigen uit Amerika. Zij zijn hier om de verpleegkundige te leren hoe je een pasgeboren baby moet beademen indien nodig. Zij observeren ook bevallingen en geven hierbij tips. Met hun ben ik ook de Intensive Care Neonatologie afdeling hier op geweest. Minimensjes zijn daar. Heel interessant en knap wat ze doen met de middelen die ze hebben. Er was ook een baby die op deze afdeling had moeten liggen, maar de ouders hebben daar niet genoeg geld voor dus die ligt op de babyafdeling. Raar om te zien dat wie geld heeft zorg kan krijgen en wie geen geld heeft gewoon simpelweg niet..
Het eten, de warmte en de avonden alleen zonder tegen iemand aan te kunnen kruipen ’s nachts wennen nog niet echt. Hopelijk went dat snel.
Morgen weer een dag in het ziekenhuis. De directeur gaf aan dat ik ook een keer naar het platteland word gebracht door een chauffeur om te kijken waar de mensen vandaan komen. Lijkt me super leuk!

  • 17 Maart 2016 - 08:44

    Peter:

    ik voel aankomen dat je in een jurk loopt binnenkort....
    dat wil ik zien!

  • 17 Maart 2016 - 08:49

    Astrid:

    Weer een humoristisch verslag!!
    Met je nieuwe fototoestel verwachten we wel foto's van je in de nieuwe jurken, die je natuurlijk gaat kopen!!
    Veel plezier

  • 17 Maart 2016 - 12:06

    Ada:

    Het is genieten bij dat verslag van je. Ze hebben daar zeker meer weerstand dan wij hier.

  • 17 Maart 2016 - 18:18

    Femke:

    Hahaha San! Lekker bezig =,)
    Super leuk om te lezen.

  • 18 Maart 2016 - 07:17

    Kristel:

    Geweldig om je verslagen te lezen, San, echt heel leuk! Hopelijk went alles snel!

  • 18 Maart 2016 - 07:17

    Kristel:

    Geweldig om je verslagen te lezen, San, echt heel leuk! Hopelijk went alles snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2016

Queen Elizabeth en Murchison Falls

07 Juni 2016

Jinja, Tororo, Sipi en Gulu

27 Mei 2016

Van flauwvallen tot HIV

20 Mei 2016

Nankya

12 Mei 2016

Nieuwe dingen leren.
Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 8557

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: