Omgeving verkennen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Omgeving verkennen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Omgeving verkennen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

20 Maart 2016 | Oeganda, Kampala

Leuk om al de positieve reactie's op de blog en foto's te horen en lezen!
Vandaag heb ik mijn interviews verder verwerkt en in de middag ben ik gaan wandelen.
Er zijn hier in Kampala veel heuvels en op die heuvels wonen vaak de rijken mensen. Ik ben gaan lopen en de planning was dat ik langs de Universiteit zou gaan lopen.
Ik heb erg lang gelopen en genoten van de mensen en omgeving om me heen. Ik ben de heuvel opgegaan die echt ontzettend stijl was! Ik ging 2 meter vooruit en 40cm omhoog. Heb hier geen rekenmachine dus kan het percentage helaas niet bereken, maar voel je vrij :)
Boven aangekomen een ontzettend mooi uitzicht over de stad! Daar heb ik een tijd zitten lezen in de schaduw en mijn vochtgehalte weer bijgewerkt om vervolgens weer terug te lopen. Weer terug in 'mijn' wijk ben ik bij de voetbal gaan kijken. Ze zijn echt heel goed die gasten en zo snel!! Met heel veel jongens staan kletsen en met eentje mee naar zijn huis gegaan. Hij woonde best wel mooi en aan heel zijn familie voorgesteld. Gelukkig waren ze niet alle 20 thuis.. Ze wonen daar met 20 vrienden/kennissen/familie. Er wonen hier veel vluchtelingen uit Kongo.
O uiteindelijk heb ik dus geen Universiteit gezien..

Bijzondere en minder slimme momenten:
Loopt een non op straat en ik vraag: Waar ga je heen? Nou heel verrassend.. ze ging naar de kerk..
De non die hier ook woont durfde eindelijk na een week te vragen of ik ziek was. Ik zei verbaasd nee, maar het kwam door mijn moedervlekken. Hadden ze nog nooit gezien. Probeerde duidelijk te maken wat het was, met als resultaat ontzettend veel gelach.
Tegen de priesters en nonnen vertellen dat ik geen geloof heb en niet in god geloof... Maar goed ik mag nog blijven.
Niet weten waarom er feest is en het uit voorzorg maar niet vragen. (bleek st. patricks day)
Vertellen dat het gemiddelde gezin in Nederland uit 2 a 3 kinderen bestaan > wij weten dus niet hoe we moeten produceren was de reactie haha

Heel leuk om de mensen te leren kennen en steeds meer van de omgeving te zien! Morgen met de arts het spreekuur/spreekdag voor de volwassen met Diabetes. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen.

p.s. Ben, Sjoerd en Erik ik heb de foto's kunnen maken dankzij jullie zonnecharcher. Ik was namelijk vergeten de camera op te laden...

  • 20 Maart 2016 - 20:15

    Astrid:

    Weer erg leuk om te lezen!!

  • 20 Maart 2016 - 20:17

    Bert Z.:

    Hoi Sandra erg leuk om je belevenissen te lezen.

  • 21 Maart 2016 - 12:07

    Gerda:

    Hey Sandra, ik ben er is ff voor gaan zitten
    Leuk om al je belevenissen te lezen.

  • 29 Maart 2016 - 16:58

    Kristel:

    San, ik zie het helemaal voor me. Leuk dat je het wel aandurft om die momenten met ons te delen hahah.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2016

Queen Elizabeth en Murchison Falls

07 Juni 2016

Jinja, Tororo, Sipi en Gulu

27 Mei 2016

Van flauwvallen tot HIV

20 Mei 2016

Nankya

12 Mei 2016

Nieuwe dingen leren.
Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 8552

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: