Dagjes uit met Jim - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Dagjes uit met Jim - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Dagjes uit met Jim

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 Maart 2016 | Oeganda, Kampala

Gisteren mocht ik met Jim (de Amerikaanse meneer uit Amerika), zijn chauffeur (Matia) en Maria en haar kinderen mee. Maria heeft een zus Marie (de non) dus de non heeft geen kinderen.. maar haar zus dus.. Tja is ook lastig, maar goed ik was niet verbaasd over een non met kinderen tot mijn ouders zeiden dat zoiets toch wel bijzonder is.. Tja hebben ze misschien toch een keer gelijk.

Nou mijn dagje weg gister met hun was heel leuk. Heel veel gereden, maar wat zie je dan een hoop! Heel mooi allemaal, echt een andere wereld. Veel katholieke mensen op straat die een kruis droegen i.v.m. Jezus. Honderden mensen die daar druk mee zijn. (en file veroorzaken).
We gingen naar de bron van de Nijl en hebben daar ook op gevaren met zo een houten lange boot. Ontzettend mooi, de eerste apen gezien, veel vogels en een leguaan. Je zag bij de bron echt het water op borrelen, heel bizar gezicht. Met zijn alle geluncht (nog een aantal apen mogen spotten) en weer een prachtige rit terug.

Vandaag wederom een leuke dag met Jim en zijn chauffeur Matia. Veel in de auto, maar ook op mooie strandjes geweest. We hebben een hele mooie en vooral drukke en grote markt gezien. Het is de goedkoopste en grootste markt in en rondom Kampala. Ontzettend veel mensen en nog meer spullen om te kopen. Mijn oriëntatie is niet altijd even optimaal, maar hier zou ik echt een dag in kunnen verdwalen en dan uit hopeloosheid op de grond gaan zitten en wachten tot iemand me zo zielig vind dat ze me eruit leiden. We hadden wel een 'bodyguard' bij ons i.v.m. het vele beroven van tassen en broekzakken daar. Onze 'bodyguard' was een vriend van de chauffeur en stond ook zelf schoenen te kopen.. Maar ik ben niet beroofd zover ik weet. In mijn leven heb ik niet zoveel drukte, krappe ruimtes en gewoon zo een enorme markt gezien! Sjoerd, zelfs jij zou verdwalen! Echt!

Verder op straat blijft het genieten. Overal verschillende mensen die druk zijn met van alles of juist niks. Veel zwerfhonden die zelfs Til niet zou aaien en allemaal mensen die wat aan je willen verkopen. Er zijn zoveel mensen hier ondernemend met hun eigen bedrijf. Mooi om te zien. Morgen ga ik zowaar in de ochtend met Jim mee naar de kerk.. Moet ik ook maar mee hebben gemaakt denk ik. Ze zijn hier heel gelovig en doen dan ook veel aan Pasen. Ach ja ik zou geen Hollander zijn als ik ook alles wil vieren, dus mij bevalt het wel!

  • 26 Maart 2016 - 22:07

    Carly:

    Hoi Sandra,

    Vandaag voor het eerst jouw blog bezocht! Wat leuk om jou belevenissen zo te kunnen volgen. Jij maakt al veel indrukwekkende dingen mee, super gaaf! Geniet ervan.

    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2016

Queen Elizabeth en Murchison Falls

07 Juni 2016

Jinja, Tororo, Sipi en Gulu

27 Mei 2016

Van flauwvallen tot HIV

20 Mei 2016

Nankya

12 Mei 2016

Nieuwe dingen leren.
Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 8576

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: