Zon, muzungu en genieten - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Zon, muzungu en genieten - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Zon, muzungu en genieten

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 April 2016 | Oeganda, Kampala

Vrijdag weer 17 interviews af kunnen nemen, dus het onderzoek gaat de goede kant op. Voor mijn onderzoek ga ik 12, 13 en 14 april naar publieke ziekenhuizen hier in de buurt. Het St. Francis Hospital is namelijk een prive ziekenhuis. Ben erg benieuwd wat ik daar te zien krijg.. maar aangezien de mensen in het St. Francis Hospital al vaak niet weten wat Diabetes precies in houd ben ik helemaal nieuwsgierig hoe de kennis daar is.
Gisteren heb ik meerdere uren gelopen hier in de buurt en boven op een heuvel zitten lezen. Er was geen zon en zelfs een beetje miezerregen, maar ik ben dus echt knalrood. Mijn shirt heb ik nog aan als ik hem uit doe.. Wie weet word het dit keer wel bruin, ik hou hoop! Aangezien ik geen zonnebrand had meegenomen, maar het alleen had opgedaan voordat ik wegging werd de terugweg een uitdaging. Ik heb met mijn windjackie helemaal dichtgeritst een paar uur teruggelopen.. Ja dat laat dus geen wind door en is heerlijk verfrissend in 32 graden. Onderweg nog naar traditionele dansen gekeken die werden uitgevoerd bij de Internationale Universiteit. Dat wilde meer mensen dus was erg druk. Ik was de enige blanke (met een jasje tot mijn nek dichtgeritst) dus ik viel wederom aardig op. Toen er steeds meer mensen foto's gingen maken van een ander met mij heeel toevallig op de achtergrond heb ik mijn zwetende reis weer voortgezet. Leuk om hier alles te zien en ik weet nu gelukkig al een tijdje dat Muzungu geen hallo betekend, maar blanke. Dit word namelijk heel veel naar me geroepen en ik zei dat in het begin 1x terug, omdat ik dacht dat het 'hoi' betekende.. zijn blik (donkere meneer) zei genoeg en dat het geen 'hoi' betekende..
Vandaag ben ik bezig met mijn interviews uitschrijven. Moet helaas ook gebeuren.
Het eten doen wij hier nu met zo een 60 a 70 mensen. Hierbij hoor je dan dus iedereen kauwen en zijn bestek gebruiken. Ze mogen namelijk nog steeds niet praten. De gedachte om echt op jezelf en het leven te reflecteren zonder invloeden van buitenaf vind ik een mooie betekenis. Het dichter bij God komen daar doen zij het ook voor, ieder zijn geloof natuurlijk. Eergisteren stond er een laptop met box klaar, dus ik dacht heel naief meteen: O gezellig een muziekje.. vervolgens klonken er alleen maar gebeden over de box..
Ik heb het naar mijn zin en mag veel zien en doen. Lijkt of ik hier al heel lang zit door wat ik nu allemaal mag zien en meemaken, maar is nog niet eens 3 weken. Nog veel weken om van dit mooie land en de leuke cultuur te mogen genieten!

  • 03 April 2016 - 12:21

    Thea:

    Wat een geweldige stage. Ik ben nog steeds jaloers en geweldig hoe je het doet hoor. En laat ons zo mee genieten.

  • 03 April 2016 - 13:26

    Astrid:

    Ik blijf je schrijfstijl erg humoristisch vinden. En inderdaad....je bent ongelooflijk rood. Sterkte ermee, want het zal geen pretje zijn.

  • 03 April 2016 - 19:33

    Kitty Borst:

    Fijn dat we mogen mee genieten van jou stage, en ik vind dat je het heel leuk verwoord allemaal! Kus uit Brabant.

  • 04 April 2016 - 21:42

    Fem:

    Oooh San dat mazungu had ik ook! Dat ik dacht wat roepen ze nou toch en maar voorzichtig ging zwaaien en glimlachen. Hahaha gelukkig heb jij dit ook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2016

Queen Elizabeth en Murchison Falls

07 Juni 2016

Jinja, Tororo, Sipi en Gulu

27 Mei 2016

Van flauwvallen tot HIV

20 Mei 2016

Nankya

12 Mei 2016

Nieuwe dingen leren.
Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 8565

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: