Operaties - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Operaties - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Operaties

Blijf op de hoogte en volg Sandra

07 April 2016 | Oeganda, Kampala

Ik heb al ontzettend veel operaties mogen bijwonen. Super interessant en leerzaam! Vooral ook enorm leuk, de dagen gaan heel snel als er veel operaties zijn. De afgelopen dagen heb ik bij een fibula en tibia (scheen en kuitbeen) operatie mogen assisteren, bij abcessen uit de baarmoeder verwijderen, een keizersnede, enkel en onderbeen fractuur, handfractuur, nog een onderbeen en een abces uit een borst mogen assisteren. Leer er enorm veel van en mag veel doen. Heb 2/3 van een onderbeen mogen dicht hechten. De dag ervoor had ik onder leiding van diezelfde chirurg 4 hechtingen gedaan en vandaag zei hij: Okee hecht jij die maar. Vervolgens trok hij zijn steriele kleding uit en ging ervandoor. Daar stond ik dan.. Stomverbaasd en ook wel vereerd. Even ter bevestiging gevraagd of het dezelfde soort hechting moest worden als de dag ervoor en ik ging aan de slag. Tempo zit er niet in, maar ik was heel tevreden. Super gaaf dat ik deze kansen krijg en dat ze me het vertrouwen geven! Ik leer de mensen steeds beter kennen en zij mij, dat maakt het contact makkelijker. Ze hebben ook een bijnaam voor me, maar ik vergeet steeds mijn eigen naam.. nog steeds dus geen idee hoe ik heet, maar wie weet eind van de week.
Internet is hier wat lastig, maar vandaag heb ik het weer in de 'wifi' kamer. Eigenlijk de kamer waar ze elke avond op de dag reflecteren met betrekking op de preken en gebeden. Ik krijg dus de nodige informatie over Jezus, God en het geloof mee. Zitten veel mooie kanten aan.
De nonnen zijn erachter gekomen wat skype is en elke keer als ik een laptop, ipad of telefoon tevoorschijn haal hoor ik: skype? skype? Ze vinden het maar werkwaardig, leuk om te zien!
In het ziekenhuis hebben ze het vaker over homo's. Ze vinden het maar gek dat het in Nederland geaccepteerd is. Ik snij dit onderwerp nooit aan en probeer het vaak ook te ontwijken. Bijna iedereen is van mening dat homo's verschrikkelijk zijn, niet horen en zeker geen kinderen mogen adopteren. Ze gaan voor mij een man zoeken, ze willen hem gratis laten besnijden mocht hij dat nog niet zijn en dan moet ik hier in het ziekenhuis op de operatiekamer komen werken. Buiten de homohaat vind ik dat wel een eer dat ze me nog niet zat zijn :) Ilse sorry, maar ik ben echt single hier haha. Liever liegen en levend en op vrije voet single dan dat ik hier de waarheid vertel..
Ik leer veel, zie veel, hoor veel, mag veel en geniet veel. Op naar nog meer mooie dagen/weken/maanden!

  • 07 April 2016 - 18:41

    Bente:

    Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat San! Blijf genieten, maar dat komt volgens mij wel goed :)

  • 08 April 2016 - 07:48

    Thea:

    Wat leuk allemaal heel goed bezig. Leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2016

Queen Elizabeth en Murchison Falls

07 Juni 2016

Jinja, Tororo, Sipi en Gulu

27 Mei 2016

Van flauwvallen tot HIV

20 Mei 2016

Nankya

12 Mei 2016

Nieuwe dingen leren.
Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 8575

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: