Sydney en The Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Sydney en The Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Sydney en The Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 November 2016 | Australië, Sydney

Na een nog iets langere busrit dan 13 uur, vanwege een afgesloten hoofdweg, aangekomen in Sydney. Geen fraai gezicht op die hoofdweg, want stonden allemaal zwarte doeken en alleen maar blauw licht.. veel doden gevallen helaas. Goed in Sydney de trein gepakt en daarna de bus en te laat uitgestapt, dus ver lopen en in mijn hostel aangekomen.. als je het zo mag noemen dan. Dit was het vieste, kleinste, onhandigste en meest stinkende hostel tot nu toe. En ben nu toch wel wat gewend.. spullen neergegooid en naar Bondi beach gegaan. De art gallery was er nog dus daar een stukje van gekeken op het eerste stuk van de Coastal walk. Bondi beach staat bij mij nu niet meer alleen bekend om de rode badpakken en de reddingen. Nu ook vanwege de ontzettend goede surfers, heel veel fitte mensen (op een paar minder fitte na....) en een heerlijke sfeer! Grappig dat je een strand herkend van tv en de lifeguard post. Van alles genoten daar, rondgelopen, op t strand gelegen, mijn teen in het water doen en dan er snel weer uit voordat ik onderkoeld raakte, gelezen en kortom weer genoten! Ook hier weer een aantal mensen ontmoet, dus altijd gezellig. In het hostel mijn pasta 50 minuten gekookt voordat t gaar werd. Niet de beste kookplaat... vandaar dat t zo rustig was in de keuken denk. In de avond weer naar t strand en genoten van een heerlijke en super heldere avond. Een muffe nacht in t 'hostel' om de volgende dag de gehele coastal walk te doen langs alle stranden. Super mooi en wederom ontzettend goede surfers gezien die salto, 360's, sprongen en nog meer moois op die plank doen. De avond met mijn kamergenoten in mijn hostel doorgebracht en de volgende ochtend kon ik naar mijn andere hostel in het centrum. Veel beter en mijn 15 kamergenoten waren vriendelijk. De dagen in het centrum waren ook weer super!
De botanische tuin, die hier ook weer prachtig was net als in alle plaatsen waar ik geweest ben in die tuinen. Mooi uitzichtpunt op het Opera House vanaf Mrs. Macquaries point, naar t Opera House geweest, stad verkend, nog meer mooie parken, veel heel veel gewandeld. Mooie stad en ook weer nieuwe mensen ontmoet. Eerste avond een drankje gedaan in het centrum met een meid die in Sydney woont. Volgende dag een dagje met de ferry naar Manly. Daar kon je mooi wandelen en dan kon ik op de terugweg het Opera House met zonsondergang vanaf t water zien. Wandeling was heel mooi daar, gekke man tegen gekomen dus over een saai
pad langs een grote weg teruggelopen. Maar mocht de pret niet drukken, want de ferry terug was inderdaad ook weer mooi! Mensen ontmoet, naar t vuurwerk gegaan wat er niet was en toen met z'n 5e wat gaan eten. (Elkaar allemaal die dag ontmoet dus lekker spontaan) Er ging t een en ander stui.. Mijn ipad laadde niet meer op, mijn toetsenbord had t begeven, mijn scamera verbond niet meer met mn ipad, mn tas ging stuk, maar ik was nog heel. Een dagje alles laten maken en uitzoeken, lezen in een van de mooie parken en mn reis weer verder geboekt. In de avond met Peterpans (reis/tourboek organisatie) gratis goon (wijn uit een zak) en pizza. Dat doen ze hier elke dinsdagavond en daar kende ik een meid, dus heel gezellig.
Ook een dag naar de Blue Mountains geweest. Vroeg op, want wilde er een dag doorbrengen en het was 2 uur met de trein. Ik helemaal gereed in die trein.. geen camera.. ik weer terug om in de volgende trein te stappen met camera. Altijd fijn om vroeg op te staan en dan niet te vertrekken. Aangekomen in Katoomba de verkeerde kant op gelopen, maar uiteindelijk bij de bergen uitgekomen. Mooi uitzicht en een prachtige tocht naar beneden de berg af langs de watervallen. Door de vallei en een stijle trap omhoog. Op 3/4 kwam ik een oud stel tegen die naar beneden gingen. Ik dacht laat ik attent zijn en vragen of t lukt of dat ze hulp nodig hebben. Die man was namelijk een echt fossiel en die vrouw was daarnaar onderweg. Waarom doe je dan zo een trap?! Ja geen idee.. (ze waren zeker al 65) dus ik tussen die takkies naar beneden gelopen (lees gekropen, want t ging zo sloom) goed onderweg wilde ze natuurlijk nog wel een foto met de ipad want nee ik had alle tijd en hun groep van 30 personen beneden wachtte ook voor hun lol.. nou fossiel probeerde dat te doen, nou heb ik gedaan want dat duurde echt te lang. Goed die oudjes beneden, ik weer omhoog. Prachtig uitzicht, maar ik wilde naar nog een dal dus ik weer naar beneden via die trappen (meer dan 900 treden) door de vallei, langs watervallen en weer omhoog ergens anders. Tijdens mijn wandeling begon t te onweren en daarna te regenen en toen vond ik een paraplu. Toeval bestaat niet zeggen ze. Nou ideaal en een mooie wandeling voortgezet omhoog om daar van t uitzicht wolk te genieten. Nog 6 km terug lopen en had t koud.. ik liften en de 3e auto nam me mee. Aardige man en afgezet bij het station. In de avond weer met die meid uit Byron doorgebracht, dus een top einde van mijn verblijf in Sydney. Nu in de bus naar Canberra, ben benieuwd wat dat weer brengt :)

  • 10 November 2016 - 00:16

    Jitte:

    Hahaha Sannie, ik hoor jou al deze verhalen ook gewoon vertellen, heerlijk! En misschien kan je de volgende keer beter gewoon de andere kant op lopen als dat je denkt dat goed is, wie weet werkt dat beter? Verder nog suuuper veel plezier en ben beniwud naar je volgende verhalen. Je foto's zien er heeeeel goed uit trouwens!

    Kusjes

  • 10 November 2016 - 14:29

    Astrid:

    En weer een schitterend (en grappig) verhaal!! Leuk om te lezen.

  • 10 November 2016 - 18:32

    Jacqueline:

    Geweldig Sandra! Wat een avontuur, echt super om te lezen! Fijn dat je er zo van geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 8551

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: