Canberra en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Canberra en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Canberra en Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 November 2016 | Australië, Melbourne

Van Sydney naar Canberra. De hoofdstad, maar niet heel erg populair bij de backpackers. Er zou niet zo veel t doen zijn, nou dat ging ik dan maar even bekijken. Daar aangekomen en in t schoonste en mooiste hostel tot nu toe gezeten. Echter in mijn kamer hing een lucht waar ik letterlijk van begon te kokhalzen en dat was te danken aan mijn kamergenoten die heel de dag op hun bed lagen te rotten. Maar echt rotten want zo rook t er. En die ene mocht wel voor 2 tellen zo volslank en die ander lag naakt te stinken.. tja bijzonder dus mijn spullen gedumpt en gelijk op verkenning. Op naar t National Capital Exhibition waar ik een prive rondleiding van een meisje kreeg en waar je info over de stad kon krijgen. Super. Ik door naar de volgende gratis activiteit en dat was het National Museum of Australia. Heel mooi en zeker de moeite waard. De avond brak aan dus ik naar mijn hostel. Adem in, spullen pakken en weer door. In de avond in de gemeenschappelijke ruimte serie gekeken en een beetje zitten kletsen met andere. Dag 2 naar de volgende wederom gratis dingen: High Court of Australia (hier was ik te vroeg voor de rondeleiding) Australia War Memorial (hier was ik te laat voor de jaarlijkse cermonie) het Parliament House (hier was ik te laat voor de rondleiding) Allemaal stuk voor stuk heel mooi en zeker de moeite waard. Ondanks mijn niet helemaal feilloos aansluitende schema toch genoten. In de avond weer hetzelfde als de avond ervoor doorgebracht. Adem in en naar bed. Mijn laatste dag had ik een fiets gehuurd, want dan kon ik naar de wat verder gelegen gebieden in de stad. Wederom gratis entree en naar het Mint Museum en het Canberra Glassworks geweest. Door de stad en om het meer gefietst. Zelfs kangaro's onderweg gezien! Super! Naar beneden op de heuvels was wel leuker dan omhoog, maar uiteindelijk toch zo een 50 kilometer gefietst. Ja een zere kont ja.
In de avond naar de Botanische tuin voor een film daar. Dit was iets langer lopen dus ik moest eerder terug om mijn bus naar Melbourne in de avond te redden. Dat ging allemaal prima tot dat mijn bus kwam.... mijn hostel had gezegd waar ik heen moest en daar stond ik keurig op tijd. De bus kwam aan en ik pak mn tassen, maar een klein detail.. de bus stopte niet. Dus ik met al mijn hebben en houden achter die bus aan rennen en zwaaien en roepen (ook een afzakkende broek want had mn riem al op reismodus gezet..) nou goed bus weg en ik daar met mn zielige en verbijsterde zelf.. ik moest aan de andere kant van t gebouw zijn, dat hadden ze even niet gemeld (en dat had ik zelf op moeten zoeken) Tja en dan... een super aardige meid hielp me met dat uitzoeken en de beste en vooral snelste manier was vliegen van Canberra naar Melbourne. Zij een taxi voor me bellen die ze ook nog eens perse voor me wilde betalen. Super lief! Ik op t vliegveld.. vliegveld nog dicht.. ik mijn uitmuntende, comfortabele, gezellige, warme, fijne en voornamelijke heerlijke nacht buiten op een bank doorgebracht. Niet aan te raden, ronduit vreselijk. Ik mn vlucht en daarna bus en lopen om vervolgens bij mn bestemming aan te komen. (In Canberra ben ik 0!! keer verdwaald, maar het is dan ook de meest logische stad/plaats waar ik ooit ben geweest)
Ik kon bij mensen terecht die ik via tante Ada 'kende'. Heel gastvrij en met hun en die meid uit Byron naar een festival gegaan. Super leuk en heel gezellig met de groep waarmee we waren. Ik was zo een 10 jaat jonger dan de meeste, maar dat maakte eigenlijk niks uit en hebben t top gehad. Bij hun op een dit keer comfortabele bank geslapen, luxe! De volgende dag met die meid uit Byron en nog 3 andere de dag doorgebracht. Naar t Casino ($15 dollar winst), graffiti street, koffiebar, Backsy museum en door de stad gelopen. Die meid vertrok de volgende dag dus met zn 4e naar de pinguins gegaan en daarna uiteten. Super leuke avond en als toetje in hun hostel timtams met warme chocomelk, heerlijk! In de ochtend weer vroeg weg en ik zit nu lekker warm binnen met een schone was aan de lijn weer bij die Aalsmeerse meid in haar huis. Wat een hoop vriendelijke mensen en super leuke contacten hier! Absoluut genieten en nu proberen uit te vinden hoe naar Adelaide te komen. Ook dat komt vast wel weer goed, want dat is pas morgen. Leven met de dag en genieten van elk moment!

• 15 November 2016 - 14:45

Ada:

Wat kun je toch leuk schrijven Sandra het is weer helemaal jij. Dat je vader geen chip in jou gemonteerd heeft mag je blij mee zijn of niet. Hij had je wel kunnen begeleiden haha met heel veel. Leuk dat je het bij de jongedame

• 16 November 2016 - 06:13

Tinie:

Om 6uur in de ochtend door zitten lezen, erg onder de indruk. Je maakt wat mee. Ik ben benieuwd naar je volgende bericht. Kun je het allemaa opslaan? Ook groeten van Cees.l