Taupo, River Valley en Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Taupo, River Valley en Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Taupo, River Valley en Wellington

Blijf op de hoogte en volg Sandra

04 December 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Weer aangekomen in Taupo en daar naar de Huka Falls gegaan voordat we het stadje in gingen. Die watervallen of eigenlijk dat stukje rivier kan in 11 seconde een olympisch zwembad vullen. Aardig wat water dus wat daar doorheen stroomt. De avond met de goedkoopste cider naar wederom een mooie zonsondergang gekeken. Doordat ik met kiwiexperience reis zit je vaak met dezelfde mensen en kom je dezelfde mensen tegen. Heel gezellig, want is een leuke groep en ben vooral met 2 andere meiden. Door naar de kamer, want de wekker zou om 4:45 gaan. We gingen namelijk de Tongariro Alpine crossing doen. (19,4 kilometer) Een dag wandeling die in de top 10 van dagwandelingen in de wereld staat. Super veel zin in en t weer was goed dus het was open voor publiek. We begonnen met 13 en door verschil in tempo liep ik na een paar honderd meter met een jongen en een meid. Je kon 2 bergen naast het pad nog doen en de eerste was naar de top van de Mount Doom/Mount Ngauruhoe (2287meter hoog) halverwege gingen die meid en die jongen omlaag omdat het te winderig, koud en zwaar was. Dat kan ik natuurlijk niet over mijn hart verkrijgen. Ik dus door, maar haartjes op mn hoofd en handen, mijn kleding en muts begonnen te bevriezen. Dankzij Jenny haar sokken die ze vergeten was uit haar backpack te halen had ik handschoenen. Die had ik meegenomen om eventueel als beenwarmers te gaan gebruiken. Mijn handen vroren eraf dus ik gaten in die sokken gemaakt en als handschoenen gebruikt. Ideaal! Dus Jen weer bedankt omdat je ze vergeten was. :) toen ik bijna aan de top was haalde ik een meid in en heb met haar de rest van de dag mee gelopen. Super gezellig en leuk om samen te lopen en hetzelfde tempo te hebben. Door de sneeuw naar beneden glijden en daarna door vulkanisch as. Er was ook veel thermische activiteit waar ik super slim mijn hand boven hield om te voelen of het warm was. Ja. Bloedheet. Gelukkig had ik 'handschoenen' aan. Door het as naar beneden gerend en gevallen. Bij mijn 20ste val ben ik gestopt met tellen dus ik was een paar blauwe plekken rijker, maar de lol was het helemaal waard! Door een prachtig gebied lopen. Ze zeiden dat je niet beide bergen kon beklimmen in 1 dag dus dat wilde wij natuurlijk wel doen. Op naar de 2e berg, Mount Tongariro (1967 meter hoog) ook die beklommen. Op Mount Doom hadden we zowaar 2 meter uitzicht vanwege de wolken. Op deze berg hadden we prachtig uitzicht en konden we Mount Doom zien liggen. Super gaaf! Door naar beneden en langs mooie meren, kraters en met prachtig uitzicht. In totaal 34 kilometer gedaan en 2 bergen beklommen. Super dag en we hadden zelfs nog een uur over. In de avond heerlijk luxe gegeten met hamburgers met die 2 meiden waar ik meestal mee ben. Weer een stukje Lord Of The Rings gekeken maar een bed was toch verleidelijker. Door naar River Valley en hier is het echt prachtig. Heuvels, bergen, groen, schapen, koeien. Een soort heuvelachtig Nederland, maar dan mooier. Ze hebben een super leuke kabelbaan soort van karretje dat naar de overkant gaat. Dat moest ik natuurlijk wel doen en vond het een goed idee om daar af te springen. Het water was namelijk heerlijk volgens de zwemmers.... nou mijn adem was weg, mijn hart sloeg een slag over en ik vroor bijna dood daarin. Snel eruit en opwarmen onder een mini straaltje douche. Hier een super avond gehad met ook super bier. Een rustige ochtend met iedereen, kleine wandeling en gewoon genieten van de omgeving hier. Prachtig. Door naar Wellington en vanaf daar vlieg ik naar Nelson. Een rustige avond met heerlijke wijn hebben we ons met zn 3e prima vermaakt. Iedereen maakt me hier belachelijk met de kerstman als paus (sinterklaas) en de zwarte elven (zwarte pieten) tja.. dat heb je als niemand het kent. Maar een super leuke groep en ontzettend veel lol dus dat maakt de reis nog leuker!
Toch van die 2 meiden een Kinder chocolade pakketje in mijn schoen gehad. Super lief!
Veel plezier allemaal met Sinterklaas!

  • 04 December 2016 - 20:51

    Astrid:

    Gelukkig....toch iets in je schoen. Leuk!
    En nu het Zuidereiland bekijken.
    Veel plezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 8573

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: