Abel Tasman, Mahinapua en Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Abel Tasman, Mahinapua en Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Abel Tasman, Mahinapua en Franz Josef

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 December 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Een 40 minuten vlucht van Wellington naar Nelson. Een goed functionerend vloegtuig dat op grote hoogte vloog waar ik in kon blijven zitten en een keirige landing in maakte. In Nelson werd ik opgehaald door een bus van mijn volgende activiteit die mijn verblijf in Kaiteriteri afzette. Daar heerlijk op het strand gelegen en heerlijk rood gekleurd. Fijn. Toen weer opgehaald door het busje en ik stuiterde al het busje in met mijn enthousiastme. Ik ging namelijk parachute springen. Super super super veel zin in en ik was een lichtelijke stuiterbal, want ik ging van 16,5 feet (5029,2 meter) uit een goed functionerend vliegtuig springen, vertrouwend op een stuk plastic. Daar aangekomen een uitleg en mijn fijnste bezigheid... wachten. Uitiendelijk naar veel heen en weer geloop, opstaan, zitten, wiebelen en kletsen mocht ik mij aankleden. Ik kreeg de loser plek in het vliegtuig, namelijk tegen de deur aan. De meest nerveuze persoon moest namelijk eerst. Prima, want dat leek me wel vet. In dat ienie mienie vliegtuigje opgepropt op de schoot van mijn parachutespring begeleider omhoog. Ik had iets stevig omklemt en kwam er na 10 mnuten achter dat het iemand anders been was.., tja, je leert elkaar wel kennen zo. Nou uiteindelijk boven de wolken, met een zuurstofmasker aan de mond de laatste uitleg. Wat doe je absoluut niet als de deur open gaat? Naar beneden kijken. Deur gaat open, ik naar benenen kijken. Prachtig uitzicht, want het was een super heldere, zonnige dag. Maar ja daar moet je dus uit springen. Super gek! Dus op de rand en ja ga maar.. die man doet t dus je moet wel. Wat een bizar, geweldig, adrenaline volle, te gekke, onwaarschijnlijke ervaring! 70 seconde vrije val, je oren knallen eruit en ik super charmant kwijlend door de lucht zeilend naar beneden. Met de camera man rondjes draaien, rond kijken, genieten en de adrenaline zijn werk laten doen. Dan de parachute open en nog 7 minuten rond draaien, zweven en genieten van het bizar mooie uitzicht! Wat was dit ontzettend gaaf! Als ik t geld had zou ik dit elke dag doen! Wat ontzettend vet!! Uiteindelijk weer geland en naar het hostel met de adrenaline nog steeds in mijn lichaam. Rustige avond met mijn 2 reisgenootjes en de volgende dag nam ik de sea shuttle naar het nationale park om daar een dag rond te lopen. Prachtig daar! Super wandeling gemaakt, met de sea shuttle weer terug en een top dag gehad. De natuur is hier echt overal adembenemend mooi. Als ik een lelijk gebied tegen kom dan maak ik een foto, want dan heb ik bewijs. Nog niet gezien hier. De avond naar een mooie plek gelopen met die meiden, daar mijn camera 3,5 meter omlaag laten vallen doordat mijn voet bleef hangen. Stuk helaas. Maar kan nog wel foto's maken op de gok. Balen maar ja niks aan te doen. O en 2,5 maand vakantie is niet goed voor de lijn, want tijdens het hurken is een van mijn 2 broeken gescheurd.
Goed weer door naar het volgende en dat was Lake Mahinapua. Daar naar het prachtige meer en daar met een groep lekker gelegen, gehangen, sommige gezwommen (voor mij te koud haha) de avond was een verkleed partij met de hele kiwi bus. Grappig feest met komische zelfgemaakte kostuums. Vandaag naar Franz Josef gereden met wederom een prachtige rit door de natuur. We stoppen voor kleine wandelingen, uitzichtpunten of lunchplekken. In Franz Josef in de regen aangekomen en met een van mn reisgenootjes een wandeling gemaakt. Super mooi wederom en de berioemde gletsjer hier gezien. Prachtig! Een avondje met wijn en gezelligheid. Heerlijk genieten en morgen als het weer het toelaat een wandeling door het regenwoud met hopelijk uitzichten op de gletsjer.

  • 09 December 2016 - 13:45

    Nel Buskermolen:

    Sandra ongelofelijk wat voor mooi's jij te zien krijgt.
    Geniet nog van je laatste weekjes .
    Liefs Nel.

  • 11 December 2016 - 09:41

    Fem:

    Zo he he ben weer bij! NZ lijkt mij ook zooo mooi! Kijk al uit naar je verhalen met kerst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 8553

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: