Qtown, Lake Tekapo, Christchurch, AUS - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Qtown, Lake Tekapo, Christchurch, AUS - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Qtown, Lake Tekapo, Christchurch, AUS

Blijf op de hoogte en volg Sandra

23 December 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De Canyon Swing in Queenstown was leuk om te doen. Je kan uit 70 verschillende sprongen kiezen, maar ik kon natuurlijk niet kiezen dus vroeg het aan die mannen die daar werkten. Wat zij allemaal de engste en leukste vonden was 'De pindrop'. Dan sta je zijwaards en moet je er zelf zijwaards afspringen met je handen op je rug en je handen bij elkaar houden durende de hele swing. Nadat zij hun gezonde portie pesten op mij losgelaten hadden sprong ik. Leuk om te doen en de eerste 3 seconden is weer even dat heerlijke gevoel van de skydive. Gaaf om gedaan te hebben. Het was een beetje regenachtig en koud, maar ging toch maar voor een wandeling. Dus op naar de Queenstown Hill. Mooi uitzicht, maar wel natte sneeuw daar dus super koud. In de avond met mijn kamergenoten gezeten om de volgende dag de Ben Lomond te bewandelen. 1750 meter hoog en een pracht wandeling erheen. Ik vond het heerlijk om even alleen te zijn, mijn eigen ding te doen en met mijn eigen gedachte. Daar dacht een jongen anders over. Zelfs na mijn subtiele hints, weglopen en het letterlijk zeggen bleef hij volhouden om samen te lopen. Uiteindelijk maar gewoon weggelopen. Na verscheidenen pogingen om toch samen te lopen en elke keernee te zeggen heerlijk in mijn eentje naar de top. Prachtig uitzicht, want het was super helder. Heel erg mooi! Na nog een nee weer alleen naar beneden en wilde daar een andere route nemen. Nou dat werd het ook.. ik de palen langs het pad volgen tot er geen pad meer was, geen palen meer en ik dus geen idee had. Er leek toch een paadje te lopen, dus ik die volgen. Bleek een schapenpad... goed weer door. Over riviertjes, tussen struiken, bomen, geiten, schapen, over hekken en verder door de bergen doorgelopen. Werkelijk waar prachtig daar en helemaal niemand dus mn rust had ik in ieder geval. Queenstown ligt aan de oceaan en de rivier beneden stroomde flink dus ik was nog wel zo georiënteerd om stroom afwaarts te lopen. Na een paar uur dit te hebben gehad en niks en niemand te zien werden de bergen en schapen iets minder leuk en mooi.. Na 100 meter chagrijnig te zijn met mezelf zag ik in de verte de swing die ik had gedaan. Niet helemaal waar ik uit had willen komen.... maar in ieder geval iets. Nog meer lopen door het prachtige landschap om aan de weg te komen, mijn duim uit te steken en de eerste auto stopte. 2 super aardige meiden die mij keurig weer afzette in het centrum. De avond uit was aangebroken, want het was onze laatste avond met z'n 3e. Top avond om het samen te vatten!
De dag erna iets minder fris, maar met een leuke avond rijker weer de dag beginnen. En de beroemde Ferg burger als ontbijt. Heerlijk! Met mijn reisgenootje uit Zwitserland nog over dus een relax dagje samen gehad. De avond een film gekeken in ons mooie hostel. Het beste hostel wat we hadden gehad tot nu toe! De bus vertrok weer, met ons erin om naar Lake Tekapo te gaan. Wederom weer mooie stops met prachtig uitzicht. In Lake Tekapo aangekomen leek het wel nep. Het meer daar is blauw, maar echt blauw. Doordat de gletsjer erdoorheen is geschuurd zijn er resten achtergebleven die op de bodem van het meer liggen. Dat weerkaatst de zon en geeft een helder blauwe kleur. Onwerkelijk maar prachtig. Samen een wandeling gemaakt in de omgeving en in de avond met een groep van zo een 30 film gekeken. De volgende dag zijn we op onze eigen wandel route gegaan, midden over de heuvels met niemand om ons heen. Super mooi daar en weer een gezellige wandeling. Op de top warme chocomelk genomen, want ja we hadden het koud. Aan het meer gelegen in de zon waar nog andere een meid gezellig bij kwam liggen. Leuk om zoveel mensen te ontmoeten en dat het allemaal zo spontaan kan.
De avond hebben we voor het laatst samen gegeten en met wij en chips naar het meer gegaan om de sterren te zien. Het was super helder en heel donker dus bizar veel sterren. Wel extreem koud dus we waren al mummies, maar de wijn hield ons nog een beetje warm. De kou was het waard, prachtig die sterrenhemel.
De volgende dag zou onze laatste busrit samen zijn... maar ze stond niet op de lijst door een fout van de organisatie. Zij had een vlucht in de middag dus ik gaf mijn plaats aan haar en ben zelf gaan liften. Na een paar camping mensen gevraagd te hebben naar de weg gelopen en de eerste auto stopte. Zij moest ook naar Christchurch dus super. Hele gezellige meid en daarom weer een leuke rit. Tas gedropt en de stad in. Bizar wat de natuur een stad kan aanrichten. Ze zijn nog steeds aan het herstellen, opbouwen, nieuw bouwen en restaureren. Het word dan nu wel een van de veiligste steden wat betreft aardbevingen. In de avond met een groep van de kiwi bus uiteten gegaan en een heerlijke avond gehad. Een lift van een vrouw gekregen naar het vliegveld, korting gekregen om daar te slapen en heerlijk op zitzakken een paar uur geslapen. Ideaal. Vliegen naar Brisbane om naar Cairns te gaan.
Nieuw-Zeeland, je was geweldig!
In Cairns weer een jongen ontmoet die ik hier in het begin heb ontmoet en die hier woont. Super leuk om weer bij te kletsen! De middag samen aan de lagoon doorgebracht en in de avond kon ik bij hem thuis eten. Echt heerlijk gegeten met traditioneel kangaroo. Laatste nachtje in een dorm met nog 8 personen en de ochtend weer aan de lagoon. Het is hier namelijk 32 graden dus ik kan weer een beetje doorwarmen voordat ik naar de sneeuw en kou ga. Nog een drankje bij die jongen zijn werk gedronken, naar het vliegveld en op naar Sydney. Bij toeval was ik in Cairns al een meid tegen gekomen die ik van Fraser Island kende. Nog meer toeval, want we zaten in hetzelfde vliegtuig naar Sydney. Met haar mee naar haar appartement, gegeten en kon daar een paar uur op de bank slapen. In het vliegtuig naast een vriendelijke jongen met een adem waar een stinkdier nog dood van neer zou vallen. Gelukkig ademt hij lekker door z'n mond en is de vlucht maar 14 uur. Nog wat overstappen en dan land ik weer in het kikkerlandje. Nu al heimwee naar al mijn vrijheid, de zon, het avontuur en het geheel. Dus het leven in Nederland net zo goed maken!

Nog wat getallen:
Ik heb 51084 km gereisd vanaf het moment dat ik schiphol verliet tot terugkomst
Ik heb 1003 km gelopen
Ik heb 88 overnachtingen buiten Nederland gehad
Ik heb 22.500 sit ups gedaan
Ik heb in 14 vliegtuigen gezeten
Ik heb 2 bussen gemist
Ik heb ontelbaar veel nieuwe mensen leren kennen en daaronder ook zeker nieuwe vrienden
Ik heb veel geld uit gegeven, maar elke cent was het waard
Ik heb op 33 plaatsen overnacht

Hoogtepunt:
De absolute vrijheid om alles te doen wat ik zelf wil doen, hoe ik t wil, met wie, wanneer en op welke manier. Het echt gelukkig voelen en genieten van elke dag en elk moment. Een totaal gevoel van een absolute top 3 maanden!

Leuk dat jullie mijn blog (deels) hebben gevolgd, alle reacties waren leuk om te horen en lezen! Dit maakte mijn reis nog leuker en specialer!
Op de planning qua reizen staat nu Bern, Londen, Amerika in combinatie met Canada.
Ik kijk uit naar de kerst met de families, huis van m'n grote broer, oud en nieuw en ook naar het beginnen van mijn baan in het AMC op het neurocentrum.
Op naar nog meer leuke dingen in het leven, nog meer momenten genieten en dit gelukkige gevoel behouden!

Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar alvast.
Veel liefs, Sandra

  • 23 December 2016 - 12:14

    Lenie En Rien:

    Hoi Sandra, misschien lees je dit nog voor aanvang van je vliegreis vanuit Dubai naar schiphol een goede vlucht gewenst. En dank dat we mee konden genieten van je super mooie reis. Hele fijne kerstdagen met de familie en een een super 2017 .succes met je nieuwe baan. En je voorbereiding van je nieuwe reis plannen.kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 920
Totaal aantal bezoekers 8562

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: