Eerste dagen down under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Eerste dagen down under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Eerste dagen down under

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Op de luchthaven in Melbourne het mooiste en comfortabelste bankje uitgezocht dat ik kon vinden. Daar dus met een halve hernia in een hoek met mijn tassen gelegen. Viel me nog alles mee, want nog best wel kunnen slapen. Nog een deel gratis van mijn maaltijd bij de Mac gekregen en een bijzonder gezelschap. Ik was de eerste bij de controle aangezien ik super veel te doen had op een vliegveld waar het uitgestorven was. Die beveiligingsmensen hadden net zo veel te doen, dus door de controle, fouilleren, schoenen testen op drugs (ik kom dan ook van Nederland..) en al het metaal af en mijn tas helemaal doorzocht. Mijn vlucht was heerlijk, want ik heb overdwars nog een paar uur geslapen.
In Cairns aangekomen werd ik opgehaald door een shuttle en naar het hostel gebracht. Ik heb me daar eerst als een cocon opgerold in een hangmat, echter een stukje huid stak uit dus dat was iets wat rood... In de middag naar de Lagoon gegaan hier in Cairns. Dat is een prachtig zwembad wat ze als een soort strand hebben gemaakt. Je kan hier namelijk niet in de oceaan zwemmen ivm de jellyfishes en de krokodillen. Beide nog niet gezien, maar voor die jellyfishes heb je dan ook wel een vergrootglas nodig.
Donderdag ben ik met een tour meegegaan. Met de boot naar het Great Barrier Reef. Als je dan over de haven loopt zie je allemaal prachtige jachten schepen en nog luxere boten. Toen ik bij mij boot kwam werd die reeks luxe echter verstoord, maar hij dreef en kwam vooruit. Tja low budget.. Op de boot 3 spanjaarden tegengekomen en daar gezellig mee zitten kletsen. Bij het eerste rif aangekomen mochten we 1,5 uur snorkelen. Prachtig! Zoveel kleurrijke vissen en dat rif is gewoon buitenaards. Wel had ik het natuurlijk heel erg koud, maar het was het zo ontzettend waard! Gewoon onwerkelijk wat er zich onder de oceaan spiegel afspeelt! Weer een stuk varen en naar de 2e plek om te snorkelen. Dit was nog mooier dan de eerste. Een man van de crew die kwam naar me toe en ging me van alles laten zien. Dus welk koraal ik aan mocht raken en welke dieren. En ja ik heb nemo gezien, geaaid en bewonderd. Prachtig beestje en hij is zo trouw aan zijn 'huis' in die nemonen die weer in een raar bruin dier leven dat hij blijft. Ook een zeekomkommer vast gehouden. Ik dacht dat is zo een hard fossiel ding, maar dat was echt zo een slappe worst en die plaste me onder omdat ik hem in de lucht hield... dan kan hij niet ademen.. ja foutje. Ook een luipaard zeekomkommer vastgehouden en die spuit wit kleverig spul als verdedigingsmechanisme.. ja dat plakt en een half uur later zat het nog op mijn handen. Ook 2 meter grote 'schelpen' aangeraakt en dan klappen ze dicht. Nou een grote speeltuin natuurlijk en ik hoorde het fluitje niet dus werd opgehaald met de boot, ik was de verkeerde kant op gezwommen haha.
Vrijdag ben ik met mijn mannelijke kamergenoten op een tripje gedaan. Daar had ik donderdagavond al gezellig mee gegeten en nu wilde we naar een piramide berg gaan om daarop te klimmen. We konden alleen het begin niet vinden en vroegen het aan een boer. Die zei dat het te warm werd en het ging regenen dus kwam met een prachtig alternatief. Werkelijk een paradijs na 45 minuten lopen. Watervallen met rotsen en kristalhelder water. Zo uit een tijdschrift gehaald en daar van rotsen afgesprongen, onder watervallen gestaan, geklommen en vooral enorm genoten!! Overal over, door en langs geklommen met onze tassen en half in ons ondergoed, want we zouden helemaal niet gaan zwemmen.. prachtige plekken, voor alleen ons 5e, gezien en volop genoten. Toen begon het te storten dus snel uit het water, want dat steeg enorm. Ook de stenen worden spekglad en je word (inclusief tas) zeiknat. Door het water met de tassen geklommen, over stenen, tegen een muur. Prachtig! Iedereen wel ergens een oorlogswond, maar wat een dag! In de avond nog met die gasten en een paar meiden die ons mee hadden gevraagd gaan stappen, maar niet heel laat gemaakt.
Vandaag een dagje Cairns bekijken en geen idee nog wat ik ga doen.
Ik heb nu een aantal dingen geboekt, want ik moest fraser Island boeken van tevoren. Alleen maar genieten, leuke mensen en top dingen!
Morgen een tour door het regenwoud met tussendoor watervallen bekijken, zwemmen, glijden.
Jullie horen weer van mij :)

  • 01 Oktober 2016 - 05:29

    Astrid:

    Je bent er nog niet eens een week en hebt al zoveel gedaan, gezien en beleefd.
    Dat doe je goed. Op naar het volgende geweldige natuurspektakel. Blijf genieten!!!

  • 01 Oktober 2016 - 08:40

    Gerda:

    Zo wow, jij heb al veel moois gezien
    Super leuk om te lezen

  • 01 Oktober 2016 - 09:01

    Lisa Sentveld:

    Dat wilde ik net zeggen, inderdaad nog maar een paar dagen 'down under' en tis nu al fantastisch!!!
    Klink goed, geniet lekker!!

    groetjessssss x

  • 01 Oktober 2016 - 10:14

    Thea:

    Hoi
    Weer heerlijk om te lezen.

  • 01 Oktober 2016 - 12:04

    Lenie En Rien:

    Wat een avonturen al in je eerste dagen, blijf genieten van dit prachtige land en van alle mensen die je daar ontmoet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 8561

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: