Rotorua, Auckland, Hot Water Beach, Waitomo - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Rotorua, Auckland, Hot Water Beach, Waitomo - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Rotorua, Auckland, Hot Water Beach, Waitomo

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 November 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na een pracht avond in Taupo met een hele mooie zonsondergang met mijn domino's pizza weer door naar de volgende plek. Op naar Rotorua. Daar aangekomen met twee meiden die ik in de bus tegen was gekomen de stad in. Hoewel het niet zo groot is.. Met een van hun de city tour in een dubbeldekker gedaan, want ik had een gratis voucher daarvoor. Daarna naar de geizers hier in de buurt gegaan. Regen, maar wel heel gaaf om te zien! De lucht is niet te harden, maar alles wat je ziet maakt dat weer helemaal goed. Ook modderpoelen en een leuke gratis rondleiding van een enthousiaste jongen. De volgende dag door naar Wai-O-Tapu. Daar zijn de meren gekleurd door alle mineralen. Met een meid uit mijn tour daar de middag rondgelopen. Het ziet er super gaaf uit, maar als ze zouden zeggen dat ze er kleurstof in gooien zou ik dat eerder geloven dan dat het natuurlijk is. Super gaaf om te zien! Wederom een heerlijke aroma hier. In de avond naar de Tamaki. Dat is van de Maori stam die hier oorspronkelijk in Nieuw-Zeeland waren en heel sporadisch nog zijn. Een hele leuke gids die in 57! talen (en met perfecte uitspraak) kio ra kon vertalen. Heel knap! Daar aangekomen een dans en zang voorstelling. Een rondleiding door het voor toeristen nagebouwde dorp. Daar onder andere spelletjes gedaan die zij in hun stam deden om vaardigheden te testen. Leuk om te doen. Een voorstelling volgde daarna binnen met veel dans en zang. Als afsluiting uiteraard de HAKA. Het eten wat volgde was onbeperkt en puur genieten! Na elke avond rijst, pasta of noedels was dit echt een traktatie, er zat namelijk vlees bij! En een desert!!
Door naar Auckland. Hier een meid weer opgezocht die daar woont die ik in Wellington had ontmoet. Leuke avond!
De volgende ochtend weer klaar staan bij de bus met een dit keer grote groep en door naar Hot Water Beach. Daar aangekomen, bikini's aan, scheppen mee en naar het strand. Op dit strand kon je een eigen jaquzzi/hottub maken. Dit door te graven en dan erin te gaan zitten. Klinkt aardig simpel, maar na 7 gaten te hebben gegraven en elke keer op ijswater te stuiten terwijl ik daar helemaal klaar in mijn bikini stond te scheppen heb ik toch een andere groep benaderd. Hier mochten we hun gat uitbreiden en na al deze moeite 10 minuten erin kunnen zitten, want de bus ging weer door. Maar, wel in een natuurlijke hottub gezeten! Super leuk en sommige stukken ook echt veels te warm om te zitten of zelfs op het zand te lopen. Een mooie wandeling gemaakt langs de kust om vervolgens naar ons verblijf te gaan. Het meest schone en mooie verblijf tot nu toe! De avond doorgebracht met een groep en spelletjes gespeeld.
Weer vroeg op en door naar de volgende bestemming, namelijk Waitomo. Ook hier weer een mooie wandeling gemaakt met de groep en dit keer door een oude goud mijn. In het hostel een half uur naar de eerste film van de Lord of The Rings gekeken, want we gingen de volgende dag naar de Hobbiton. Vreselijk saai, dus ook niet verder gekeken. In Waitomo black water rafting gedaan. Dat houd in dat je in een donut gaat zitten in het water en door de grotten gaat. Hier zijn de glow worms te zien. Ja alleen een klein detail.. Het is hier niet heel erg warm.. Het is aardig fris in mijn ogen, maar in de grotten, waar nooit zon komt is het zo een 10 graden. Ja en daar zaten wij in het water. Als ik geen wetsuit aan had dan had ik dit nu niet kunnen typen en had ik daar nu vastgevroren in de grot gezeten met die glow wormen. Eigenlijk is het de stront van maden die oplicht, maar ik denk dat daar niet zoveel toeristen op af komen. Wel echt een super gave tour!! Ondanks dat ik geen gevoel meer had in onderbenen, voeten, onderarmen en handen was het super gaaf! Heel onwerkelijk die lichtgevende poep en prachtig om die grotten te zien. Uiteraard ook leuk om daar de klauteren en te springen met die donut! Met soep en bagels ontdooit om vervolgens een goed gesprek met de toilet te hebben. Geen idee wat het was, maar mijn eten werd niet gewaardeerd door mijn maag.
Vandaag op paracetamol geleefd en naar de Hobbiton gegaan. Grappig dat ik toch dingen herkende van mijn 30 minuten Lord Of The Rings filmervaring. Wat een moeite hebben ze gedaan voor een film en bizar veel detials. Het is echt een prachtig gebied en ik heb veel respect voor die films ondanks dat het vreselijk saai is om naar te kijken. Echt overal is aangedacht en het heeft alleen al 2 jaar geduurd voordat ze Hobbiton gebouwd hadden. Nu weer in Rotorua en morgen weer door naar Taupo. Daar hopelijk de crossing walk doen, die in de top 10 van dag wandelingen staat ter wereld. Zin in! Tot nu toe is het nog steeds super en ontmoet heel veel leuke mensen. Zeker ook veel mensen die ook met de kiwiexperience bus reizen en die ongeveer dezelfde reis hebben gepland. Prachtig land!

  • 30 November 2016 - 12:41

    Thea:

    Heerlijk verhaal weer blijf zo genieten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 8574

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: