Gorilla tracking en eerste indruk Nyaka - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Gorilla tracking en eerste indruk Nyaka - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Gorilla tracking en eerste indruk Nyaka

Blijf op de hoogte en volg Sandra

29 April 2016 | Oeganda, Kisoro

Toen we na een mooie rit aankwamen in Bwindi bleken we vanuit onze slaapplek een prachtig uitzicht te hebben op het regenwoud. De gorilla's waren zelfs een maand geleden precies voor onze slaapplek geweest. Natuurlijk hadden we meteen hoop dat het nu weer zou gebeuren. Die middag eigenlijk niet zoveel gedaan. Allemaal een kleine wandeling gemaakt en gelezen. Nog wel een baviaan in een boom gespot!
De volgende dag was de Gorilla tracking. Vroeg eruit, in het donker, want er was geen stroom. Ze doen hier veel met zonne-energie en ja als de zon er dan niet (zoveel) is dan is er dus ook geen stroom.
De Gorilla tracking was echt super gaaf! Wij drieen en Fern (een Amerikaanse vrouw) waren een groepje. Er trekken vroeg in de ochtend of eigenlijk laat in de nacht 'trackers' vooruit om de Gorilla's te zoeken. Dit voorkomt dat je heel dat oerwoud doorbanjerd en langs ze loopt. Wij waren op zoek naar een bepaalde groep en een andere groep mensen (groep van 8) waren op zoek naar een andere groep. Deze twee gorilla groepen bleken echter elkaar te hebben opgezocht, wat gevochten te hebben. Maar daarna door elkaar heen zaten. Dit was heel uniek volgens onze gidsen. Onze gids Mir, wist trouwens echt enorm veel te vertellen over het oerwoud, eten van de dieren en van geneeswijze met de bladeren. Heel leuk!
Doordat de twee gorilla groepen samen waren gingen we met de groep van 8, dus totaal 12 verder. We zouden niet dichterbij dan 7 meter komen..... Dit bleek een meter te zijn. Je kon ze horen, zien, ruiken en bijna voelen! Wat een indrukwekkende beesten. Heel gaaf en speciaal. We hebben daar denk meer dan 2 uur rond mogen lopen met zijn alle om veel gorilla's te zien! Zelfs een jonkie die beetje aan het klauteren was. De zilverrug ook gespot. Prachtige foto's kunnen maken en een geweldige ervaring. Ik kan het niet goed in woorden omschrijven, maar om zo dichtbij zo een groot en wild beest te staan en die ook nog eens erg zeldzaam zijn.. Was erg speciaal! Uberhaut al in het regenwoud zijn is al heel mooi. Gelukkig was het goed weer en de insecten vielen mee. Ik ben alleen gestoken door een wesp en door mieren. Beide kan ik geen ziektes van krijgen dus dan zit ik er niet zo mee :)
Na deze prachtige ervaring zijn we in de middag naar de lokale mensen geweest. Die danste en zongen voor ons. Hierbij voelde ik me wat opgelaten, maar ja daardoor konden ze wel een beetje geld verdienen. Een school, kerk en een traditional healer gezien. Bijzondere methodes, maar zeker met een kern van waarheid. Of het werkt en niet schaad is een tweede....
De volgende morgen ontbeten met Fern erbij en vertrokken naar Nyaka. Tijdens de rit door het Bwindi park nog mooie apen gezien en twee keer een bokje. Prachtige route! Het duurde echter wat langer dan verwacht... Mijn ouders hebben me afgezet in Nyaka bij mijn verblijf en zijn zelf doorgereden naar Bush Lodge in Queen Elizabeth National Park.
Ik ben nu voor mijn 3e dag hier in Nyaka en heb wat administratief werk kunnen doen en papieren kunnen ordenen. Vanmorgen een schoolmeisje geinterviewd en haar verhaal komt op de site van Nyaka Aids orphans. Het is hier enorm afgelegen, maar tot nu toe vermaak ik me goed en Maddie is aardig. Zij zit hier al 10,5 maanden en blijft hier nog 2,5 maanden. Knap dat ze dit doet! Ik blijf hier tot 4 mei en dan ga ik met de bus terug naar mijn verblijf in Nsambya.
Er is hier geen warm water, af en toe stroom en zeer slechte wifi op een aantal computers in de bibliotheek. Mijn eigen spullen kunnen hier helaas niet verbinden. Dat komt wel weer in Nsambya. :)

  • 29 April 2016 - 12:29

    Lenie:

    Super gaaf, ben erg benieuwd naar de foto's.
    groetjes van Rien en Lenie

  • 29 April 2016 - 14:06

    Thea:

    Wat een ervaringen.
    Mooi hoor.

  • 29 April 2016 - 15:55

    Kitty:

    Wat heb je al een hoop mooie dingen gezien prachtig!!!
    Geniet ze!

    Gr uit Brabant

  • 29 April 2016 - 16:07

    Andre Rodenburg:

    Wat spannend allemaal.

  • 29 April 2016 - 19:41

    Andre Maas:

    Geniet elke keer van je verslagen, kijk er steeds naar uit om wat van je ervaringen te lezen.

  • 01 Mei 2016 - 21:23

    Carly:

    Geweldig om zo steeds iets van je te "horen". Wat een bijzonder mooie dingen maak jij mee!!! Nog een fijne tijd gewenst & liefs van ons 5en

  • 01 Mei 2016 - 21:44

    Karin:

    Wat een prachtige ervaring zo te lezen! Veel plezier nog daar.
    Groetjes Karin

  • 02 Mei 2016 - 23:22

    Ellen:

    Hoi Sandra,
    Wat een ervaringen allemaal zeg!Bijzonder hoor!Geniet er maar van!
    Groeten van Ellen

  • 02 Mei 2016 - 23:22

    Ellen:

    Hoi Sandra,
    Wat een ervaringen allemaal zeg!Bijzonder hoor!Geniet er maar van!
    Groeten van Ellen

  • 02 Mei 2016 - 23:22

    Ellen:

    Hoi Sandra,
    Wat een ervaringen allemaal zeg!Bijzonder hoor!Geniet er maar van!
    Groeten van Ellen

  • 02 Mei 2016 - 23:22

    Ellen:

    Hoi Sandra,
    Wat een ervaringen allemaal zeg!Bijzonder hoor!Geniet er maar van!
    Groeten van Ellen

  • 03 Mei 2016 - 14:32

    Tinie Van 't Hoofd:

    Eindelijk een berichtje, maar ik lees alles en ben goed op de hoogte.
    Geweldig wat je allemaal meemaakt.

    groeten Tinie en Cees

  • 04 Mei 2016 - 09:50

    Louis:

    Wat een fantastische ervaring om zo dicht bij de gorilla's te zijn geweest. Echt bijzonder!! Ook wel erg spannend denk ik omdat ze zo groot zijn. Geniet van alles!

  • 08 Mei 2016 - 11:20

    Ingrid:

    Mooie verhalen en een mooie trip met je ouders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kisoro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2016

Queen Elizabeth en Murchison Falls

07 Juni 2016

Jinja, Tororo, Sipi en Gulu

27 Mei 2016

Van flauwvallen tot HIV

20 Mei 2016

Nankya

12 Mei 2016

Nieuwe dingen leren.
Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 8622

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: