Lake Mburo, eagles nest en Kisoro - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Lake Mburo, eagles nest en Kisoro - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Lake Mburo, eagles nest en Kisoro

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 April 2016 | Oeganda, Kisoro

Donderdag mijn ouders van de luchthaven opgehaald. Ze hadden wat vertraging, maar ik heb gezellig kunnen kletsen met de super-chauffeur Charles. Vlucht was van mijn ouders goed gegaan. De rit met Charles terug naar Nsambya, Kampala, daar konden mijn ouders mooi het land een beetje zien en hoe groot de verkeers chaos in Kampala is. Gek hoe snel ik gewend ben geraakt aan die chaos en de mensen.
Mijn ouders het ziekenhuis, de omgeving en een school laten zien. Tijdens de wandeling ook heerlijk natgeregend, koud dus voor mij!
Vrijdag na een ontbijtje gaan rijden naar Lake Mburo. Julius van RoadTripUganda die bracht ons veilig uit Kampala en vanuit daar doorgereden. Mooie tocht met echt Oeganda om je heen. Leuk!
En ja we zijn er aangekomen en ja ik navigeerde met navigatie en kaart! We kwamen aan bij Eagles Nest, prachtig gelegen op een heuvel. Te midden van een dorp en het was een tent, maar luxe! Enorm mooi uitzicht en daar in de middag vooral van genoten. We keken ook uit op het park waar zebra's, waterbokken, rooibokkies, koeien, geiten en wilde zwijnen. Heerlijk gegeten en in de nacht een hert naast mijn tent zien grazen voor zo een uur. Prachtig om dan even niet te kunnen slapen! :)
Gisteren wilde we het park in, maar dat bleek niet bij de prijs inbegrepen en heel duur te zijn. Door langs het park te rijden zagen we ook alle dieren. Het was namelijk niet omringd door hekken dus de dieren liepen ook buiten het 'park'. Alsnog dus van de dieren mogen genieten. Tijdens de rit was er trouwens ook een blikseminslag op de heuvel naast de auto. Wat een klap en flits, gaaf om te horen en zien!
Vandaag een prachtige rit van Lake Mburo naar Kisoro. (wederom goed genavigeerd, ik erf nog talenten van Sjoerd haha) Een schilderij waar we doorheen zijn gereden en niet goed in woorden te zeggen wat we allemaal hebben gezien. Ik ben er wel achter gekomen dat ik 0% respect of begrip kan opbrengen voor mensen die lopen te bedelen om geld. Het is namelijk niet zo dat ze er honger lijden of dat er geen, naar Oegandese begrippen, goed leven te leiden is. De mensen en kinderen die je overigens hard ziet werken bedelen niet. Andere kinderen wel en dat waren dan ook niet mijn grootste vrienden.... Dit is voor het eerst dat ik dat heb meegemaakt. Waarschijnlijk omdat we in toeristisch gebied waren. Vandaag in Travelers Rest Hotel aangekomen en dat ziet er wederom prachtig uit! Nu dus ook wifi hier en straks lekker eten. Morgen naar Bwindi National park en de 26ste van april de Gorilla tracking.
Wat een heerlijk leven hier! Enorm genieten!

  • 24 April 2016 - 18:29

    Thea:

    Weer heel veel plezier met z'n allen.

  • 24 April 2016 - 18:49

    P Buskermolen :

    Veel plezier en genieten maar x

  • 24 April 2016 - 21:51

    Lenie:

    Geniet van elkaar en de prachtige omgeving/natuur.
    kus van Rien en Lenie

  • 24 April 2016 - 23:13

    Ingrid Pronk:

    Heel veel plezier met elkaar. Doe je ouders de groeten.
    Gr Ingrid

  • 25 April 2016 - 12:30

    Els Van Asten:

    Hoi Sandra,
    Wat leuk om te kunnen lezen hoe je het maakt. En fijn om je ouders te kunnen laten zien, waar jij huist en werkt.
    Wens jullie samen een heel fijne tijd!
    Ik blijf je volgen!
    Groetjes,
    Els (van de voetbal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kisoro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2016

Queen Elizabeth en Murchison Falls

07 Juni 2016

Jinja, Tororo, Sipi en Gulu

27 Mei 2016

Van flauwvallen tot HIV

20 Mei 2016

Nankya

12 Mei 2016

Nieuwe dingen leren.
Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 8624

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: