Adelaide en begin Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Adelaide en begin Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Adelaide en begin Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 November 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dag 2 in Adelaide ben ik met mijn enige kamergenoot de stad ingegaan. Naar het museum, een kunstwerk gemaakt.. als t maar uniek/lelijk/mooi/bijzonder genoeg is kun je het kunst noemen dus ik had kunst gemaakt. Door de stad gelopen, in een park gezeten en in de avond met een man waarvan ik een lift had gehad uiteten geweest. In een chinees restaurant, want zijn vrouw is chinees en die ging ook gezellig mee. Leuke avond en mocht het eten niet betalen. Toen kwam mijn wijntour. Het enige wat ik echt wilde doen in Adelaide. Het begon bij een oude dam en daar kon je elkaar aan beide kanten horen praten vanwege de ronding van de dam. Bijzonder en leuk om even langs te zijn geweest. Door naar een stom groot van ijzer gemaakt wiebel paard, maar daar ging ik naar de Kangaroos, emu's, wallaby's, vogels en wat er nog meer liep. Heel tam dus kon ze zelfs aaien! Met de bus en onze groep van 8 naar de eerste wijnproeverij. Daar een geschiedenis les gehad over die brouwerij waar iedereen zeer geïnteresseerd bij stond, want niemand wilde natuurlijk nog de wijn proeven.. super aardige vrouw van de wijnproeverij en die mijn glas elke keer 2x dubbel inschonk. Top begin! 6 wijnen waarvan ik achteraf gezien de Moscato Sparkling van Jacobs Creek uit de Barossa Valley de lekkerste witte wijn vond. (Voor degene die dat misschien iets zegt want ik ben absoluut geen kenner) op naar de volgende proeverij en dat was bij Wolf Blass. Wederom weer heerlijke wijnen en een super leuke groep die ook steeds leuker werd om een of andere reden. Bij de volgende flauwe verhalen over geesten in de proeverij, maar de wijn, pizza en patat maakte dat weer goed. Gelukkig geen drank/vet eten taferelen hieraan overgehouden. Door naar Our Groovy Experience voor wederom heel veel wijn. Gevolgd door de proeverij Family Wines waar ik achteraf gezien de Cheers To You Merlot/Shiraz (rode wijn) de lekkerste vond van alle rode wijnen. De laatste proeverij was bij Lambert en daar heb ik ook een fles gekocht. Niet mijn favoriet over de dag, maar wel lekker. (Sweet Jane Riesling, witte wijn) in de avond naar de hotelkamer gegaan van 2 meiden uit de tour, bizar luxe daar, en met z'n 3e de flessen wijn gedronken. Weer een leuke avond en een daarvan zie ik misschien weer in Sydney als ik een lange overstap heb. Mijn laatste dag naar het strand gegaan. Weer die man waarbij ik had gelift ontmoet met zijn vrouw en zoon. Een traditionele pastie gegeten en beroemde chocolademelk gedronken. Gezellig! Spullen pakken en naar het vliegveld. Daar vertraging, maar leuke mensen en netflix. Wachten en geduld is niet mijn sterkste kant, dus verveling was aanwezig, want ze zeiden elke keer 10 of 20 minuten vertraging en dat werd uiteindelijk 2,5 uur... zeg dat dan in 1 keer dan hoeft deze autist niet elke keer opnieuw te wennen. In een heerlijk koud vliegtuig voor een uur. Rennend door en overstap weer door na een bijzonder trage vrouw om mijn tas weer in te checken. Deze vlucht was ook koud, maar ik had ook het genoegen van een huilende baby voor de tijdsduur van de gehele vlucht. Bus gepakt naar Christchurch centrum en daar m'n bus gepakt naar Nelson. Met de kiwiexperience reis ik hier dus dan is je chauffeur ook meteen een gids. Heel leuk en een paar mensen in de bus. Nog een uurtje slaap meegepakt en kon er weer tegenaan. In Nelson kwam een jongen van daar mij ophalen. Die had ik namelijk 3 jaar geleden in Etosha, Namibië ontmoet toen hij aan t reizen was met een vriend. Ik mocht bij zijn ouders verblijven die prachtig op een heuvel wonen, met nog beter uitzicht, jacuzzi, zwembad en ik had mijn eigen kamer! Met hem een wandeling door de heuvel gemaakt, super mooi en zeker heel gezellig! Heerlijk gegeten met hem en zijn ouders. In de ochtend was er wederom een aardbeving, die hier nu zo een beetje om de dag ergens plaatsvinden. Niks van gemerkt alleen.. je ziet wel overal schade ervan, ook aan wegen en gebouwen, maar tot nu toe nog geen een gevoeld. Heerlijk luxe in mijn privé kamer geslapen en in de ochtend bracht hij me super lief weer naar mijn bus stop. Met de bus op weg naar Picton, daar de ferry, dan de bus naar Wellington. Hele mooie route wederom, want is hier echt prachtig!! Een meid en jongen ontmoet tijdens die rit en met hun in de avond gaan stappen. Top avond! Na een iet wat korte nacht weer in de bus door naar Taupo, waar ik nu zit. Ook weer een pracht rit met onder andere vulkanen. Hier heerlijk van het betere weer genieten aan een enorm vulkanisch meer. Morgen weer door naar de volgende bestemming, Rotorua.
Super leuk dat jullie mijn blog nog volgen! Geniet heerlijk van Sinterklaas dat eraan zit te komen, het schoen zetten dat al bezig is, chocola en pepernoten eten en al het fijne dat de laatste maanden van het jaar met zich meebrengen. Jullie horen(lezen) weer van mij.

  • 24 November 2016 - 12:29

    Astrid:

    Weer erg leuk om te lezen!! Je komt tijd tekort.

  • 24 November 2016 - 13:10

    Lenie En Rien:

    Hoi Sandra, heb genoten van je reisverhalen uit Australië,ben. benieuwd wat voor avonturen je in Nieuw-Zeeland beleefd. Groetjes en veel plezier met het laatste stukje van je vakantie.

  • 24 November 2016 - 13:13

    Nel :

    Leuk Sandra geniet met je mee?

  • 25 November 2016 - 09:02

    Ada:

    Ik denk o lekker, die wijn neemt ze mee voor bij het kerstdiner. Niet dus.
    Veel plezier jongedame, wij nemen wel een extra stukje banket en Gerard een extra chocolade letter.

  • 26 November 2016 - 14:16

    Andre:

    Je geniet het wel. mooie reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 8587

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: