Franz Josef, Wanaka, Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Franz Josef, Wanaka, Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Franz Josef, Wanaka, Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Sandra

14 December 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Veel van mijn groep wilde met de helikopter de gletsjer op en dan een wandeling daar maken. Het weer moet dan wel, heel goed en helder zijn. 70% gaat daarom niet door en nu dus ook niet. Voor mij niet erg, want wilde zelf een wandeling gaan maken. Aangezien de 2 grootste dicht waren ivm de regen val (50-60mm in de ochtend) moest ik mijn plannen even wijzigen. Doordat het niet door ging met de helikopter ging een van mijn reisgenootjes met mij mee op pad. In de ochtend gingen we naar een grot om de glowwormen (lichtgevend poep van de maden) te zien. En ik dacht dat we dan ook droog zouden zijn. Nou wij daar aangekomen is het een soort halve rivier door die grot. Over de zijkanten geklommen, gesprongen, op stenen gestaan, maar de overkant bereikt met heel erg veel lachen. En ja ja de poep wederom weer gezien, super vet! Terug ook weer springend en klauterend de grot door, maar toen we eruit kwamen was het wel grotendeels droog. Nog een wandeling gemaakt door het dal en naar een uitizichtspunt geklommen. Prachtige wolk gezien, maar alleen het regenwoud waar je dan doorheen loopt is het al waard om te gaan. Nog naar een mooi meer gelopen en de wandel dag weer afgesloten. De avond met die meiden en nog andere mensen uit het hostel doorgebracht om de volgende dag weer door te reizen naar Wanaka.
In Wanaka aangekomen een wandeling gemaakt naar een uitzichtpunt waar we prachtig de gletsjermeren konden zien. Die meiden gingen de volgende dag weer door en ik ging de volgende dag een berg op. Roys peak track. Het was 8 kilometer langs een prachtig meer om aan het begin van de berg te komen. Na een ruim uurtje bij de berg aangekomen en in 2 uur omhoog gelopen. Prachtig uitzicht, want het was heel erg helder. Hier ook weer aardige mensen tegen gekomen en leuke foto's kunnen maken. Het was 8,2 km omhoog, maar dus ook 8,2 km omlaag. Ik vond het leuk om dit te gaan rennen. Was zeker leuk! Tot ik de volgende dag de spierpijn voelde.. maar daarna weer de 8 km langs een mooie route teruggelopen. Met 2 meiden, een jongen en 2 nederlanders die ik had ontmoet gingen we voor 1 biertje. Of toch nog even naar de karaoke bar, deal met de barman maken, wachten tot het licht weer aan gaat, je je bus mist waardoor je moet liften om je bus te ontmoeten en in Queenstown aan te komen. Uiteindelijk komt alles goed.. tob niet.....
In Queenstown heb ik niet veel gedaan bij aankomst op het even door het stadje doorlopen na. In de avond een van die meiden ontmoet voor warme chocomelk, want het is hier koud! Leuke avond! Raarste nacht gehad met slaapwandelen, levensechte gesprekken wat dromen bleken.. maargoed weer wakker en naar het prachtige Milford Sounds. Lange bus rit door een adembenemend landschap. We hadden geluk met de regen, want dan ontstaan er overal watervallen. Ze tellen hier niet in mm of cm, maar in meter regenval per dag. Eenmaal aangekomen bij de ferry door de Milford Sounds gevaren. Super super mooi! Al die duizenden watervallen langs de fjorden, prachtig. Leuke mensen weer op de ferry ontmoet en om een wederom prachtige rit terug te maken. Pizza gegeten van een van de vele vouchers die ik gratis heb gekregen van de organisatie waarbij ik alles boek dus ideaal. Vanmiddag ga in de beroemde Canyon Swing doen dus ben heel nieuwsgierig!
Prachtig land en het word een saaie zin, maar nog steeds ontzettend genieten!

  • 15 December 2016 - 06:51

    Jacqueline:

    Wat een prachtigereis tot nu toe Sandra! En wat een ervaring!
    Het zit er wel bijna op voor je..en wat zul je moeten wennen terug in ons kikkerlandje!
    Nog maar even flink genieten dus!

  • 15 December 2016 - 10:06

    Thea:

    Hoi Sandra geniet nog even zo door.

  • 15 December 2016 - 12:34

    Astrid:

    Mooi, mooi, mooi, mooi, mooi enz.
    Je kunt wel reisleidster worden zo langzamerhand met al je ervaringen!!!
    Saai....geniet, geniet, geniet. Maar aan de uitstralingen op de foto's te zien, doe je dat volop.

  • 16 December 2016 - 09:44

    Rien&lenie:

    Wat een belevenissen weer in NZ .geniet nog van je laaste dagen (maar dat det je al)in NZ. Groetjes

  • 17 December 2016 - 03:25

    Fem:

    Aah oma is er altijd bij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 8595

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: