Whitsundays, Rockhampton en Fraser Islands - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Whitsundays, Rockhampton en Fraser Islands - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Rockhampton en Fraser Islands

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Oktober 2016 | Australië, Rainbow Beach

Van Magnetic Islands mocht ik naar het volgende paradijs, namelijk Whitsundays. Aangekomen in Airlie beach kwam ik een aantal meiden tegen en met die groep gegeten in het hostel om vervolgens naar het strand te gaan. Was een gezellige, ontspannen avond en de volgende dag op naar de Whitsundays. Ik deed een dagtour in plaats van 3 dagen en 2 nachten, omdat ik ook naar Fraser Islands wilde en hierdoor wat geld kon besparen. Dan had ik alsnog de Whitsundays gezien, maar zonder al te veel geld uit te geven. Alles is hier namelijk extreem duur, maar tot nu toe gaat mijn budget zoals gepland. Over de haven liep ik opzoek naar mijn boot.. allemaal prachtige jachtschepen, zeilboten, catamarans en toen kwam mijn boot. Niet helemaal in het rijtje passend, maar het dreef en was prima! Op de boot 3 Spanjaarden ontmoet en daarmee de hele dag opgetrokken. We kregen onze snorkeloutfit na al een mooie toch op de boot en een super sexy stinger suit tegen de jellyfishes. Geen jellyfish gezien, maar wel 10 dollar armer. Het was dan wel weer wat warmer met dat ding aan dus dat was voor mij natuurlijk ideaal, want was al aan het bibberen. Prachtige vissen mogen zien en het koraal was ook zeker de moeite waard. Niet te vergelijken met het Great Barrier Reef in Cairns, maar ik was daarmee dan ook al verwend. Toen stopte bij het witste strand dat ik ooit heb en denk ook ooit zal zien. Echt spierwit, dus ik was daar goed gecamoufleerd. Het zand was daar zo fijn dat het piepte als je erop liep, je kon er echt muziek mee maken (als je ritme hebt..) Een heerlijke bbq op het eiland gehad en op de terugweg nog naar een uitzichtpunt gelopen. Heel erg mooi! Ondertussen had de kapitein met speervissen wat vissen voor zichzelf gevangen die wij mochten bewonderen dus dat was mooi meegenomen! Prachtige, heerlijke en gezellige dag! Terug in Airlie beach naar de lagoon gegaan met een Zwitse meid en daar bij toeval weer die Amerikaanse militair tegen het lijf gelopen. De avond daarmee gratis bier gedronken, omdat zij op een luxe boot hadden gezeten. Top dag dus!
Op naar Rockhampton om daar naar Amus beach te gaan... alleen mijn vervoer was er niet en mijn Amus beach was verkeerd geboekt... geen slaapplek dus waar ik wel voor had betaald. Kon gelukkig dankzij een aardige buschauffeur met contacten naar een ander verblijf. Prima te doen en daar 4 meiden ontmoet waar we de volgende dag een auto mee hadden gehuurd. Naar de grotten gegaan, de botanische tuin en de dierentuin. Was een heerlijk dagje en gezellig met de groep. Die nacht zou ik de bus nemen naar Rainbow beach dus voor een ijsje van 0,50 3,5 uur bij de mac gezeten met wifi om vervolgens nog een paar uur op het benzine station door te brengen. Klinkt niet super en nee was ook niet super, vooral omdat ik het super koud had. Maar de busreis was wel okee en in de ochtend kwam ik aan in Rainbow beach. Mooi verblijf en wederom gezellige mensen. Als een echte hollander een maaltijd gemaakt uit de 'Free food shell'. Ideaal.
In de ochtend klaarmaken en op naar Fraser Islands met de 4x4. We zaten met 9 in een auto en de rest met 8. Totaal met 80 man. Deze groep werd wel weer in 2e gesplitst dus was prima! Met de ferry ernaar toe en over het strand en door de bossen gecrost. Hier helaas nog in de leading car dus konden we niet rijden. Uiteindelijk van auto gewisseld en mocht ik het eerste stuk rijden. Omdat het vloed was geworden was er een soort rivier ontstaan die overbrugt moest worden, ontzettend gaaf! En nee kwam niet vast te zitten, dus helemaal goed. Naar een prachtig meertje gegaan om daar een beetje te frisbeen en tot mn knieën in het water te staan. Op naar het kamp en daar stonden onze tenten. Geen matras en geen kussen dus comfortabel is anders.. maar bij het kampvuur een leuke avond gehad met een grote groep. Er was echter elke keer eten voor 8 personen per groep dus onze groep was een beetje op rantsoen.. jammer maar niks aan te doen op een eiland. Dag 2 hebben andere gereden en naar de Champagne pools en Champagne rock gegaan. Was regenachtig en koud dus ik stond er tot mn enkels in, wat ik al heel wat vond. Door het sap wat er uit de bomen die om het meer staan uit hun wortels komt maakt het water olie achtig en dus heel goed voor je huid. Ik had dus prachtige voeten en enkels daarna. De avond verliep bij mij weer aan het kampvuur en wederom bij een ander groot deel met extreem veel drank en veel dronken mensen om me heen. Dag 3 nog een stuk over het strand mogen rijden en net als dag 2 een Dingo gezien. Lijken net veel te magere honden, maar ze schijnen gevaarlijk te kunnen zijn. Mooi om ze gezien te hebben! Weer terug in Rainbow beach de middag doorgebracht met een groep op het strand en een poging tot sandboarden gedaan. De avond was ook prima en straks alweer naar Noosa.
Tot nu toe is het echt genieten van alles en eigenlijk te veel om op te schrijven. Hopelijk vermaakt iedereen zich in Nederland of waar iedereen zich bevind en genieten jullie net zo van elke dag als dat ik hier doe! :)

  • 16 Oktober 2016 - 09:49

    Astrid:

    Wat een belevenissen weer. Mooi om te lezen.
    Dat racen met een 4x4 vind je natuurlijk geweldig.

  • 16 Oktober 2016 - 10:25

    Karin:

    Zo, even je blog tot nu toe gelezen. Wat een geweldige beleving deze reis ook weer zeg! Om jaloers op te zijn...
    Geniet ervan Sandra!
    Groetjes Karin

  • 16 Oktober 2016 - 11:07

    Thea:

    Heerlijk om te lezen Sandra doorgaan zo

  • 16 Oktober 2016 - 18:52

    Jacqueline:

    Wat een prachtige verhalen weer Sandra! En wat schrijf jij met humor!!
    Iedere keer weer heel erg leuk om te lezen! Geniet van al het moois!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 8580

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: