Rechts of toch links... - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Rechts of toch links... - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Rechts of toch links...

Blijf op de hoogte en volg Sandra

20 April 2016 | Oeganda, Kampala

Zaterdag had ik een wandeling gepland naar Ggaba beach. Aangezien ik al een keer die richting op was gelopen wilde ik nu een andere route. Ja ik weet het daar gaat het al mis.. Maar goed dus ik op google maps een andere route en die bleek ook best wel simpel. Een stukje met Chris gelopen (jongen die ik hier ontmoet heb) want die moest ook die kant op. Hele mooie route en echt door wat minder rijke gebieden. Heel 'mooi' om te zien! Toen bij een afslag voor rechts gekozen, want mijn richtingsgevoel was zo sterk nu dat ik dat niet nog na hoefde te vragen... Na nog een heel eind te hebben gelopen met af en toe een afslag kwam ik op een punt waarvan ik dacht.. laat ik het eens vragen! Nou die meneer keek me heel gek aan en zei dat het ver was. Ja dat wist ik en hier vinden ze 400 meter lopen al ver dus ik was niet meteen geschokt. Toen kwam een mevrouw, genaamd Karen, oorspronkelijk uit Denenmarken achter een hek vandaan gereden. Die was zo aardig om mij in de auto een stuk mee te nemen de goede richting op. Dit bleek nog een aardig eind en ik kwam best wel aan het begin van de route die ik de vorige keer had genomen..... Tja zoals mijn broer in een super lieve kaart had gezegd: Linksaf is niet altijd linksaf en rechtsaf is ook niet altijd de juiste weg, maar hoe vaker je verkeerd rijdt/loopt of fietst hoe meer je dan weer ziet!
Deze uitspraak komt me nu wel goed uit, want ik heb nu ook meer gezien dan gepland! :) Op het strandje daar met veel mensen zitten kletsen en met een jongen een drankje gedaan. Mijn reis weer terug vervolgd, mooi land is het!
Zondag heel fijn een dag aan mijn onderzoek gezeten en maandag mijn laatste interviews afgenomen. Ik heb nu de 90 interviews bereikt en ga mijn verslag maken. Ook hoop ik wat interventies te kunnen gaan implementeren.
Dinsdag en vandaag weer op de operatiekamer gestaan. Blijft leuk om te assisteren en af en toe te hechten. Ik plaats ook regelmatig de infusen en vandaag voor het eerst bij 2 kinderen. Ging gelukkig goed. Bij een baby'tje van 3 maanden was het lastig en lukte het niet. De anesthesist kreeg hem er gelukkig wel in na 5x proberen. Ze zijn hier soms lastig te prikken.
Morgen mijn ouders ophalen van de luchthaven en dan vanaf vrijdag tot en met woensdag met mijn ouders op stap naar Mburo Lake en Bwindi om daar hopelijk de gorilla's te zien!
Door de Amerikaanse neonatologist ben ik gevraagd of mee wil doen aan een project. Aan het Nyaka orphans AIDS project. Dit ben ik nu nog aan het regelen, maar misschien ga ik aansluitend op de 27ste een weekje in de kliniek daar meehelpen. Weer een leuke uitdaging! Wie weet gaat het lukken!
Kortom.. ik heb het maar zwaar hier haha

  • 20 April 2016 - 17:18

    Lenie:

    Hoi Sandra , succes met het maken van je verslagen.wat een mooie ervaring doe je op . Geniet nog volop van je tijd in Oeganda.wat fijn dat je gevraagd bent om aan een project mee te werken , hoop dat het lukt omdaar een weekje meete draaien. Fijne dagen met je ouders. Zie naar je vvolgende verslag uit. Groetjes van Rien en Lenie

  • 20 April 2016 - 18:19

    Thea:

    Sandra heerlijke verhalen en ga lekker genieten met je pa en ma.
    Wens hun ook veel plezier.

  • 20 April 2016 - 19:29

    De Zethofjes:

    Hoi Sandra, leuk om je verslagen te lezen. Ik vind je een toppertje! Nog een nachtje slapen en lekker een paar dagen met je pa en ma. Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2016

Queen Elizabeth en Murchison Falls

07 Juni 2016

Jinja, Tororo, Sipi en Gulu

27 Mei 2016

Van flauwvallen tot HIV

20 Mei 2016

Nankya

12 Mei 2016

Nieuwe dingen leren.
Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 8621

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: