De Gold Coast en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu De Gold Coast en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

De Gold Coast en Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 November 2016 | Australië, Byron Bay

Van Brisbane naar de Gold Coast en daar kon ik bij een jongen verblijven die ik in Cairns had ontmoet. Ideaal dus! In de Gold Coast aangekomen de bus genomen (de goede kant op!) en daar werd ik door hem opgehaald. Super luxe. Zijn huis gezien, enorm, mooi, zwembad, Harley Davidson en gewoon prachtig. Niet verwacht want had een oud mini huisje verwacht, omdat hij t op die manier had verteld aan me. Pure luxe om je spullen kwijt te kunnen, zonder slippers in de douche, geen vermalen eten doordat andere je tas met boodschappen pletten, geen rotzooi om je heen, geen geknoei met wifi enz. Samen naar wat strandjes gegaan om in de avond naar een Halloween party te gaan op zijn universiteit. Dus op naar zijn vrienden en daar zelfgestookte Roemeense drank gedronken. Laat ik het bij een prachtige avond houden! Volgende dag met nog een vriend van hem naar weer een ander strand gegaan en rondgereden door de Gold Coast zodat ik t kon zien. In de avond met een grote groep uiteten geweest bij de japanner. De dag erna door zijn stiefvader afgezet bij weer een ander prachtig strand en daar in mn eentje de ochtend doorgebracht. Eind van de middag bij hun footsool gekeken, soort binnen voetbal. Leuk om te zien, want ze gaan echt voor de lol en daar schiet het talent dan weer beetje bij in.. aan het eind brak er helaas eentje zijn pols doordat hij op de bal stond.. Zijn moeder en stiefvader namen ons mee uiteten, dus heerlijk en super aardig! In de ochtend na een heerlijke smoothie van zijn moeder bij de bus afgezet op weg naar Byron Bay.
Bij de bus 2 meiden ontmoet en in t hostel meteen de gratis fiets meegenomen om de omgeving te verkennen. Ja een fiets... maarja t was gratis en ben een echte Hollander.. prima tochtje naar een strand en daar dacht ik even over kliffen te lopen om t erachter te bekijken. Het zal toch wel eb worden dus kan wel terug. Nou werd dus vloed dus ik langs de klif omhoog klimmen en kwam zowaar op een pad terecht wat naar wat prachtige uitzichtpunten en privé stranden leidde. In de avond met een meid die ik bij t eten had ontmoet en mijn kamergenoten wat drankjes gedaan om uit te gaan. Leuke avond. Die ochtend erop met de (gratis) tour mee van net hostel naar the light house. Super leuke gids die veel wist te vertellen. Ik met die meid een enorme (zie ruim 1,5 meter) lizzard gezien in een boom want we liepen achteraan. De rest geloofde t niet, maar gelukkig een foto als bewijs. Ook walvissen, zeeschildpadden en dolfijnen gezien tijdens het lopen! Super gaaf! In de middag een surfboard met korting en ik uiteraard een wetsuit en naar t water. Een paar keer kunnen staan maar volgens de goede surfers en die meid (die een van die goede is) geen goede golven. Mooi want al mijn waterhappen kon ik dan mooi afschuiven op de slechte golven in plaats van mijn gebrek aan talent. Gezellige avond met een bbq gehad en de dag erna surven! Althans ik denk weer slechte golven... alleen nu zei niemand dat ze slecht waren haha. Kon wel staan maar dan is de pret met 5 seconde ook weer over en kan je weer terug zwemmen. Zo blijf je in beweging natuurlijk. Vroeg naar bed, want we gingen naar Mount Warning om de zonsopgang te zien. Daar kan je als eerste de zon op zien komen in heel Australië. Super gaaf natuurlijk dus wij met 5 meiden om 1 uur ons bed uit om vervolgens om 2 uur te vertrekken naar de berg. Daar om 3 uur aangekomen 4 km de berg op geklommen met zaklampen/telefoons om iets te kunnen zien. Pikdonker, maar daardoor extra leuk. Grote spin gezien waardoor we opeens zonder licht gewoon konden rennen. Bloedheet tijdens de tocht omhoog, maar zo koud was t daar boven. (6 graden dus aardige overgang en onderkoeling) Prachtige wolken gezien en een mini zon af en toe tussen door. Toch een prachtige wandeling en mooi uitzicht op weg naar beneden. Nog naar een strandje geweest, ander strand en nog een strand. Heerlijke dag! Beetje haast bij terugkomst dus die meid super lief voor me gekookt en net op tijd voor mijn bus naar Sydney. Een busreis van 13 uur, maar dat scheelt weer een overnachting betalen. Super naar mijn zin en kan niet geloven hoeveel tijd er al voorbij is gevlogen! Gaat zo ontzettend snel! Maar ze zeggen time flies when you're having fun.. zeker waar!!

  • 03 November 2016 - 12:41

    Astrid:

    Wat een komisch verslag. En inderdaad de tijd vliegt en je ziet ongelooflijk veel en maakt leuke dingen mee.
    Slaap ze in de bus!

  • 03 November 2016 - 13:22

    Lenie En Rien:

    Hoi Sandra, wat een mooie /leuke stukjes schrijf je van je reis in het mooie Australië. We genieten er van. Nog veel plezier en we wachten je volgende verslag af.groetjes van ons

  • 05 November 2016 - 16:03

    André Rodenburg:

    Prachtig.

  • 06 November 2016 - 16:06

    Elselotte:

    Klinkt weer heerlijk Sandra. Ik denk elke keer maar weer aan jouw verhalen als ik een patient aan het verschonen ben...! :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 8602

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: