Caloundra en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu Caloundra en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sandra Rodenburg - WaarBenJij.nu

Caloundra en Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Na Noosa ben ik niet de grote stroom backpackers gevolgd meteen naar Brisbane, maar ben ik eerst naar Caloundra gegaan. Ik was dan ook de enige die daar uitstapte. In de lonely planet had ik gelezen dat je daar naar de Glass House Mountains kon en dat leek mij wel leuk. Ook kan ik in de Gold Coast bij een Australische jongen die ik in Cairns heb ontmoet blijven slapen. Hem kwam een lang weekend het beste uit dus Caloundra tussen Brisbane en de Gold Coast was dubbel fijn.
In Caloundra aangekomen heb ik eerst maar eens met al mijn tassen de stad verkent omdat ik (wederom) de weg kwijt was. Ideaal met al die tassen en mijn schouders waren mij hiervoor dan ook zeer dankbaar. Een dakloze vrouw vond me er zo vrolijk uitzien dat ze 6 minuten vragen heeft gesteld (ja ik hield de tijd bij haha) Nog een fijn ding was dat deze mevrouw al zo een jaar niet had gedoucht aan de lucht te ruiken. Goed in mijn hostel aangekomen kwam ik in mijn 'dorm' en ja van 3 bedden! Pure luxe dus en had 1 vrouw die opzoek ging naar haar persoonlijke Aproditus als kamergenoot. Altijd leuk om andere inzichten te horen ook al sluit ik mij er niet helemaal in aan of kan ik mij er niet in vinden. Kan je weer van leren. Hostel was gezellig en met een gratis bbq avond, goed wifi, pizza avond en veel verschillende maar leuke mensen. De eerste middag over het strand gelopen. Hierbij een wandeling naar een rots gemaakt. Heel sneeky over het hek geklommen en daar naar de walvissen gekeken die in de verte te zien waren. Heel gaaf! Toen 'sneeky' weer terug alleen toen stonden er 13 mensen hun hoofd te schudden.. oeps. Maar wel walvissen gezien! Hier was ook koraal in de rotsen, een zeekomkommer die ik weer heb zitten pesten, veel aardige mensen en goede surfers. De volgende dag ben ik naar de Glass House Mountains gegaan en daar een pad op dat voor wat meer ervaren klimmers was. Super mooi en zeker uitdagend! Kwam op mijn weg terug wel mensen tegen met dat poeder op hun rug voor het klimmen.. mijn outfit paste niet echt, maar wel boven en beneden gekomen! Nog een dagje strand en de avond weer doorgebracht met mijn hostel genoten. Met 2 meiden en een man daar naar de paarden races geweest, leuk om te zien en ook gegokt! De meeste met honderden of duizenden, maar ik in totaal met $7 en jawel winst gemaakt want won met $7,60! Drankjes, samen eten, kletsen en werd maandag met de auto naar Brisbane gebracht. Nog een meid ging naar de luchthaven en een man wilde ons brengen. Onderweg een piercing (die meid, ik niet) laten zetten en in Brisbane afgezet. Heel lief want was maar 3 minuten lopen, ja de goede kant op... dus 35 minuten later was ik met al mijn tassen ook gearriveerd hoor. Prima hostel en met een slapende kamer. Tot nu toe als ik er ben liggen er minimaal 4 te slapen en sommige zijn nog maar 1 keer in Brisbane geweest. Goed ieder zijn eigen invulling. De eerste middag in de Botanische tuin doorgebracht en een avondwandeling gemaakt met een andere Nederlander die ik eerder al had ontmoet en daarmee de verlichtte bruggen bekeken en een grote ronde gewandeld. Dag 2 een goedkope dag gehad met hem weer en nog 2 meiden. Gratis musea, gratis ferry op de rivier, gratis botanische tuin, gratis wifi, gratis lagoon. Wat is het toch een mooi land dat al deze dingen gewoon te betreden/doen/te gebruiken zijn. En ook super mooi en absoluut de moeite waard! Er staan hier veel hoge flatgebouwen dus ik wilde daaruit wel het uitzicht zien. Die nederlander ook dus wij gewoon een gebouw ingelopen in korte broek, met camera en tas op de slippers naar boven. Die loften gaan zo snel dat je oren ploppen! We werden wat vreemd aangekeken, maar nergens tegengehouden. Op de bovenste verdieping ik meteen de open deuren in want ik zag het uitzicht al. Echter kwam er een bewapende man op me afstormen gevolgd door een andere bewapende beveiliger. Het was een prive vloer haha. Wij nog doen alsof we dom waren en vragen of we ergens anders het uitzicht konden zien.. dan komt het ongemakkelijke moment dat de hele prive vloer je aanstaart en jij op t liftknopje drukt en dan maar staat te staan tot het moment dat de lift er is. Mooie ervaring en zeker gelachen! Een bbq op een openbare bbq plek, dus weer een pracht dag! Vandaag over de markt gegaan, naar een uitzichtpunt met een wandeling terug, bij de lagoon gelegen en nu een avond aan de rivier met allemaal mensen die ook van deze omgeving genieten. Wat ik morgen ga doen zie ik wel weer, maar dat gaat vast weer heerlijk worden!
Zwaar leven dus nog steeds hier en overdag rond de 30 graden, heerlijk! In de avond loop ik met mijn vest, jas en lange broek, maar is het alsnog 23 graden. Ja beetje een koukleum...
Hopelijk word het weer wat beter in Nederland! O nee er is geen slecht weer, want daar kun je je tegen kleden.. he pap.. Vind je dat nog steeds?! Haha

  • 26 Oktober 2016 - 14:56

    Lisa:

    Klinkt weer alsof je het naar je zin hebt!!!!
    Geniet lekker!!

    X

  • 26 Oktober 2016 - 20:55

    Thea:

    Hoi Sandra wat heerlijk ga zo door en ik geniet mee.

  • 26 Oktober 2016 - 21:57

    Marilyn:

    Leuk hoor die verhalen San!
    En ik kan je vertellen dat je vader het in het team ook nog steeds zegt: er is geen slecht weer, alleen slechte kleding. :-)

  • 30 Oktober 2016 - 22:03

    Fem:

    Oh oh San dat weer.. wij hebben een 'milde' herfst maar ws vind jij het gewoon een straffe herfst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 8617

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 September 2016 - 23 December 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

14 Maart 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: